اعدام ۲ زندانی در مشهد، 11زندانی در آستانه اعدام در دیزل آباد و رجایی‌شهر

0
1215

مروفایتی: سحر‌گاه روز یک‌شنبه ۲۴ بهمن حکم قصاص دو زندانی متهم به قتل در زندان مرکزی شهر مشهد به اجرا گذاشته شده است.

از سوی دیگر دست‌کم ۹ زندانی زندان رجایی‌شهر و 2 زندانی در زندان دیزل آباد کرواشان را هم برای طی کردن تشریفات اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.

محمدکریم عزیزپناه، 42 ساله و حمیدرضا ریباز، 35 ساله، دو زندانی محکوم به اعدام کورد در زندان دیزل آباد کرمانشاه، جهت اجرای حکوم اعدام به سلولهای انفرادی این زندان انتقال داده شده اند.

سایت رکنا که اخبار حوادث را پوشش می‌دهد، افراد اعدام‌شده در مشهد را دو مرد جوان معرفی کرده است که اولی هنگام وقوع جرم در بیستم اسفند سال ۱۳۸۵، ۱۹سال داشته. او متهم به قتل یک راننده ۲۶ ساله شده و حکم اعدام او پس از تأیید در شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور، اجرا شده است.

دومین محکوم به قصاص هم مردی ۳۰ ساله بوده که ۲۸ آذر سال ۸۶ و در پی درگیری خانوادگی با همسرش، با چاقو او را به قتل رسانده بود. او که هنگام وقوع جرم ۲۱ سال داشته، پس از محاکمه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی به قصاص محکوم شده و این رأی هم در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به تأیید رسیده است.از سوی دیگر اما روز شنبه ۲۳ بهمن ماه، دست‌کم ۹ زندانی برای اجرای حکم قصاص نفس (اعدام) به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند.

گفته می‌شود که ممکن است شمار محکومان منتقل شده به سلول‌های انفرادی برای اجرای حکم اعدام به 15 نفر برسد. اگر خانواده این افراد موفق به گرفتن رضایت از «اولیای دم» نشوند، حکم اعدام‌شان در روزهای آینده اجرا خواهد شد.