صدور حکم حبس برای چهار شروند کورد سقزی به اتهام بلیغ برای احزاب کورد اپوزیسیون

0
780

مروفایتی: چهار شهروند سقزی به اتهام “تبلیغات برای احزاب کورد اپوزیسیون”، از طریق راه اندازی گروه و کانال در شبکه اجتماعی تلگرام، هر کدام به دو سال و نیم حبس محکوم شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، دادگاه انقلاب شهرستان سقز برای چهار نفر از فعالان تلگرامی که به استناد رای صادره با راه اندازی گروه و کانال به نفع گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده اند، حکم زندان صادر نموده است.

در رای صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان؛ “ناصر رحیمی”، “هیمن حسینی” و “کامل شریف زاده” هرکدام به شش ماه حبس تعزیری و “غریب شریف زاده” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

پرونده “هیوا دست باز” دیگر فعال تلگرامی، که به همراه افراد نامبرده در آبان ماه سال 1395 شمسی توسط تیم سایبری یکی از نهادهای امنیتی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شدند، هنوز در دست بررسی می باشد.

کامل و غریب شریف زاده پیشتر در تیرماه ۱۳۹۱ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کوردی اپوزیسیون جمهوری اسلامی، هرکدام به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که پس از تحمل دوره محکومیت از زندان آزاد گردیدند.

این دو شهروند کورد با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیونی آزاد شده اند اما به گفته خانواده هایشان، آنان نسبت به رای دادگاه اعتراض ننموده و رأی صادره را پذیرفته اند.

گفته می شود که افرادی با هویت ناشناس وارد این گروه‌ها و کانال‌ها شده، از کامنت‌های‌ افرادی که احضار شدند و لیست اسامی اعضای گروه‌‌ها و کانال‌ها عکس گرفته‌اند و این عکس‌ها روی پرونده هریک از افراد مذکور به عنوان مدرک جرم ضمیمه شده است.