دادگاه تجدیدنظر محمود صالحی، فعال کارگری کورد، برگزار نشد

0
981

مروفایتی: بنا به گزارش رسیده، دادگاه تجدیدنظر محمود صالحی فعال کارگری کورد اهل شهرستان سقز در استان سنندج، که در دادگاه بدوی به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز گذشته به علت عدم حضور نماینده دادستان برگزار نشد و برگزاری آن به ماه بعد موکول شد.

یک منبع مطلع در اینباره به خبرنگار مروفایتی گفت: “روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه 1395 شمسی، تاریخ جلسه دادگاه تجدیدنظر به صورت تماس تلفنی به محمود صالحی اعلام شد و به شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان سنندج احضار شد.”

محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار، روز سه شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، در آستانه روز جهانی کارگر، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت و پس از بیش از یک ماه بازداشت با وضعیت جسمی نامساعد، به قید وثیقه آزاد شد.

وی در دادگاه بدوی در شهریورماه ۱۳۹۴، به اتهام “تشکیل جمعیت  معارض و تبلیغ علیه‌ نظام” به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حکم ٩ سال حبس تعزیری برای محمود صالحی در شرایطی صادر شد که‌ او هر هفته‌ باید دو بار و هر بار برای چند ساعت در بیمارستان سقز تحت درمان “دیالیز” قرار بگیرد، به گفته نزدیکان، علت عارضه‌ شدید کلیه‌ “محمود صالحی” نیز ممنوعیت درمانی و نرسیدن داروهای کلیه‌ وی در زمان بازداشت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ است.