در اشنویه بازداشت‌های فله‌ای ادامه دارد

0
747

 نیروهای اطلاعاتی در شهرستان اشنویه دستکم ١٧ شهروند کُرد را بازداشت کرده است.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته حدود هفده تن از ساکنین اشنویه و روستاهای تابعه این شهرستان توسط مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.

منابع موثق روژی كورد تأیید کردند که افراد بازداشت‌شده به شهر ارومیه انتقال یافته‌اند.

اسامی دو تن از این ١٧ نفر، لقمان عزیزی ٤٥ ساله و سلیم یارو ٤٣ ساله( هر دو متأهل) از شهر اشنویه می‌باشد.

گزارش ارسالی می‌افزاید که شمار بازداشتی‌ها بیش از این دو تن است و بنابه گفته‌ی شاهدان عینی دستکم ١٧ تن در روستاهای “ده‌شمس”، “سوجه”، ” بالاگیر” و “علی‌آباد” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

درصورت احراز هویت دیگر بازداشت‌شدگان، در مروفایتی اسامی آنها منتشر خواهد شد.

از دلایل و اتهامات احتمالی وارده گزارش دقیقی در دسترس نیست اما عنوان می‌شود که بازداشت‌ها بی‌ارتباط به حوادث روستای “قره‌سقل” که در آن سپاه پاسداران با پیشمرگه‌های کُرد درگیر شد، نیست.

پیش از آن نیز هویت ٥ شهروند دیگر اشنویه با اسامی فتاح پوراحمد، لقمان امینی، یعقوب بااکرام، صدیق بااکرام و جلال محمودی از سوی روژی كورداعلام شده بود.

تاکنون هیچ نهاد حکومتی درباره بازداشت‌های اخیر کُردستان ایران( اشنویه، سنندج، مریوان، مهاباد، سقز، بوکان، سروآباد، سردشت و … واکنشی نشان نداده اما مقامات نظامی ـ امنیتی تلویحا از “برخورد با جریانات ضد انقلاب” سخن رانده‌اند.

همچنین رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور کمترین گزارشی از موج بازداشت شهروندان کُرد انعکاس داده‌اند و بیشتر اخبار مرتبط با نهادهای نظامی را پوشش داده‌اند.