تاریخ جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید شیرزاد، زندانی سیاسی کورد مشخص شد

0
1032

مروفایتی: به گزارش مروفایتی به نقل از هرانا، تاریخ جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید شیرزاد، زندانی سیاسی کورد و فعال حقوق کودکان محبوس در زندان رجایی کرج بعد از گذشت یک سال و نیم از تاریخ دادگاه بدوی، تعیین شد.

تاریخ جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید شیرزاد، «۲۷ بهمن ماه 1395 شمسی» تعیین شده است.

سعید شیرزاد از دوسال و نیم پیش بازداشت و حدود یکسال و نیم از تاریخ دادگاه بدوی وی زمان کذشته است.

شایان ذکر است، چندی پیش، سعید شیرزاد، پس از دیدار با مسئولان زندان و وعده مساعد مسئولین برای بررسی مطالبات وی به اعتصاب غذای خود در سی و نهمین روز پایان داد.

ضعیت، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی کورد و فعال حقوق کودکان بعد از شکستن اعتصاب 39 روزه  وخیم گزارش شده است. وی توانایی راه رفتن را بدون کمک گرفتن از وسایل کمکی در این زمینه از دست داده است.

سعید شیرزاد بیشترین قسمت وزن بدنش را از دست داده و بخشهای اصلی بدن وی بشدت تحلیل رفته است.

سعید شیرزاد روز ۲۵ دی 1395 شمسی پس از آنکه دادیار زندان قول داد به شکایات او رسیدگی کند اعتصاب غذا را شکست. او دور روز قبل‌تر، پس از کاهش خطرناک فشار خون و بیهوش شدن به بیمارستان انتقال داده شده بود.

سعید شیرزاد (۱۳۶۸ در کرمانشاه) عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و فعال سیاسی کورد است. او یک زندانی سیاسی است که به اعتصاب غذای طولانی دست زده است. بازداشت و اعتصاب غذای طولانی او بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های خبری و فضای مجازی داشته است.

سعید شیرزاد اولین بار در شهریور ۱۳۹۱ و زمانی که برای کمک به زلزله‌زدگان به شهر اهر در استان آذربایجان شرقی ایران رفته بود، توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد و پس از ۱۹ روز به قید کفالت آزاد شد اما شعبه ۲۶۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی به دلیل «سفر گروهی و هماهنگ نشده به مناطق زلزله زده» سعید شیرزاد را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

سعید شیرزاد از ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ دوباره دستگیر و در بازداشت به سر می‌برد. او بیش از ۲ ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین در انفرادی و بدون داشتن ارتباط با خانواده و وکیل خود گذراند و پس از پایان بازجویی‌هایش در بند ۲۰۹ متعلق به وزارت اطلاعات به بند هشت زندان اوین منتقل شد و پس از مدت کوتاهی بدون حکم قضایی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. در نهایت دادگاه او در ۲۱ شهریور ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکیل او امیرسالار داودی پس از گذشت پانزده ماه از تاریخ بازداشتش برگزار شد. وی در نهایت به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۴ به وکیل وی ابلاغ شد.