صدور ٩٦ سال زندان و اعدام برای ٧ شهروند کورد توسط رژیم ایران

0
3867

مرۆڤایەتی: رژیم ایران ٧ شهروند کورد را به اتهام عضویت در حزب دمکرات کوردستان ایران، به اعدام و احکام بلند مدت حبس محکوم کرد.

دستگاه قضایی رژیم تهران در استان کوردستانی اورمیه، برای یک شهروند کورد اهل شهرستان شنو(اشنویه) حکم اعدام و ٦ تن دیگر را نیز به ٩٦ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه انقلاب رژیم ایران در استان کوردستانی اورمیه به شرح ذیل برای این شهروندان کورد حکم سنگین صادر نموده است

 ١- هدایت عبدالله پور، حکم اعدام
٢- حاصل عزیزی ٢٥ سال حبس تعزیری
٣- محمدظاهر فرامرزی، ٢٠ سال حبس
٤ – یعقوب بااکرام، ١٥ سال حبس
٥– جلال مسروری، ١٥ سال حبس
٦ – کمال مسروری، ١١ سال حبس
٧- صدیق بااکرام، ١٠ سال حبس

بر طبق اظهارات یک منبع مطلع برای مروفایتی که نخواست نامش فاش شود، حکم اين ٧ شهروند کورد روستای قره سقل اشنویه، روز دوشنبه هفته گذشته به آنها ابلاغ شده بود كه بيشترين حكم مربوط به هدايت عبدالله پور دو سال و نيم  بوده است اما بعدا نماينده اطلاعات سپاه استان بنام سيد،  احكام ابلاغی كنونی را به دادگاه ابلاغ نموده است و خواستار درنظرگرفته شدن و صدور  اشد مجازات برای آنان شده است.

این منبع مطلع همچنین گفت: ” این 7 نفر یک وكيل دسته جمعی تسخیری دارند كه قبلا دادستان كل استان ارومیه بوده  است”.

منبع مذکور همچنین افزود: “ديروز پنج شنبه 6 دی ماه 1395 شمسی، شورای تامين شهر اشنویه، جلسه ای باخانواده های این افراد داشته است كه در اين جلسه رئيس اطلاعات اشنويه قول  تخفیف احکام صادره را داده است و همچنين استشهادیه ای محلی مبنی بر بی گناهی این افراد در سطح شهرستان اشنویه امضاء شده است که طی آن  چندين هزار امضا مبنی بر بی گناهی این اشخاص و طلب آزادی  انان جمع آوری و تنظیم شده است”.

لازم به ذكر است حجم کلی پرونده  این 7 نفر٣٧٠ صفحه مي باشد.

این شهروندان کورد اهل روستای قره سقل از توابع شهرستان شنو می‌باشند، که  از سوی رژیم ایران به همکاری با حزب دمکرات کوردستان ایران متهم شده‌اند.

پیشتر نیز 5 شهروند دیگر روستای قره سقل اشنویه به اتهام “عضویت و طرفداری از احزاب کوردی مخالف جمهوری اسلامی” از سوی شعبه 101 دادگاه شماه 2 اشنویه دادگاه جزائی شماره 2 اشنویه به چندین سال زندان محکوم شده اند.

هویت این اشخاص به شرح زیر است:

1- صابر رسولپور آرنائی، فرزند اسماعیل در چهار جلسه محاکمه در کل به 19 سال حبس محکوم شده است.

2- رضا عزت تاج، فرزند مصطفی، 19 سال حبس

3- محمد عبدالهی، فرزند عثمان، 12 سال و 6 ماه

4- فاروق شفاهی، فرزند ابراهیم، 7 سال حبس

5- ولی شریفی، فرزند رحیم، 22 سال حبس تعزیری. وی در دادگاهی دیگر، ابرئه شده بود.

به دنبال درگیری پیشمرگهای حزب دمکرات و نیروهای تروریستی سپاه پاسداران رژیم ایران، این روستا به دلیل آتش توپخانه‌ی رژیم ایران ٨٠ درصد آسیب دید و همزمان بیشتر جوانان این روستا از سوی نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به زندان محکوم شدند.

بر اساس آمارهای موجود در رسانه های حقوق بشری، به دنبال درگیری میان پیشمرگان حزب دمکرات کوردستان ایران و سپاه پاسداران، نیروهای رژیم بیش از ١٠٠ نفر از جوانان کورد را در طول ٢ هفته بازداشت نمودند.

 

This slideshow requires JavaScript.