بازگردانده شدن سه زندانی سیاسی كورد به زندان رجایی شهر

0
1556

محمد نظری، عمر فقیه پور و خالد فریدونی، سه زندانی سیاسی كورد  که پیش تر برای انتقال به ندامتگاه محل زادگاهشان به مکان نامشخصی منتقل شده بودند، بار دیگر به زندان مبدأ، رجایی شهر، بازگردانده شدند.

محمد نظری اهل شاهین‌دژ، عمر فقیه پور و خالد فریدونی، هر دو اهل مهاباد که در بند ۳ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، در تاریخ ۲۸ دی‌ماه به بهانه انتقال به زندان محل زادگاهشان، از زندان به مکان نامعلومی منتقل و عصر همان روز مجدداً به زندان رجایی شهر بازگردانده شدند.

محمد نظری، متولد ۱۳۵۰ و اهل شهر شاهین‌دژ از توابع استان آذربایجان غربی، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با حزب دمكرات كردستان ایران بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ در دادگاه مهاباد به حبس ابد تقلیل یافت.

محمد نظری در مدت ۲۲ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

عمر فقیه پور و خالد فریدونی در سال‌های ۷۸ و ۷۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق ارتباط با حزب دموکرات کردستان، در دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شدند که این حکم، پس از چند سال در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافت.

این زندانیان امنیتی در سال‌های گذشته در زندان‌های پیرانشهر، مهاباد، ارومیه نگهداری شده‌اند.