نیروهای نظامی ایران ٤ کولبر را در بانه با دستهای بسته از پرتگاه به پایین پرت کردند+گفتگو

0
4734

نیروهای نظامی رژیم ایران در مرز بانه به اقلیم کوردستان چهار تن از کولبران مرزی را دستگیر و به داخل دره پرت نمودند که منجر به کشته شدن یک تن شد و احتمال مرگ سه تن دیگر آن به دور از انتظار نیست.

در جریان پرت کردن این ٤ کولبر از یک پرتگاه مرتفع، یک کولبر به نام آزاد قاسمی فرزند توفیق، پدر یک کودک خردسال و از اهالی روستای سپوره از توابع منطقه‌ی تیلکو سقز کشته شده است.

٣ کولبر نیز پس از اینکه به پایین پرتگاه پرت شده، به اثر شدت اصابت به زمین، به شدت زخمی شده و در حالت کما به سر می‌برند.

در جریان این واقعه دو کولبر نیز که شاهد ماجرا بوده‌اند از سوی نیروهای هنگ رژیم ایران تعقیب و در نهایت بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده‌اند.

یک منبع مطلع ضمن تائید این خبر به خبرنگار مروفایتی اعلام کرد، این کولبران که حتی بدون بار نیز بودند، از سوی نیروهای هنگ مرزی به قصد کشتن، آنان را با دستهای بسته از یک پرتگاه مرتفع به پایین پرت شده‌اند.

این منبع همچنین گفت، این دو کولبر بازداشت شده که، از دور شاهد کشتار این کوبران بودند، از سوی نیروهای هنگ مرزی مورد تعقیب قرار گرفتند و در حوالی روستای مرزی “سیرسان” بازداشت شدند.

وی مدعی شد اگر این دو کولبر در نزدیکی آبادی سیرسان بازداشت نمی‌شدند، احتمال کشتن آنان وجود داشت، اما به دلیل اینکه چند نفر شاهد بازداشت این دو کولبر بودند، شانس داشتند که زنده بمانند.

همکنون خانواده‌ی این ٦ کولبر به شدت از سوی نیروهای هنگ مرزی و امنیتی تهدید شده‌اند، که در صورت خبررسانی و انجام مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها، با مراجع امنیتی طرف خواهند بود.

پیشتر نیز در اواسط اسفند ماه سال ١٣٩١ نیروهای انتظامی ضمن بازداشت چهار کولبر اهل مهاباد به اسامی “حسین رستم نژاد، ١٦ ساله و هشیار رستم نژاد ٢٠ ساله، فرزند محمد و رزگار معروفزاده، فرزند کمال”، در منطقه‌ی ” خیله‌ره‌ش” در مکانی به نام “شهاب الدین” در بانه بازداشت نموده و سپس آنان را با دست و پای بسته، از ارتفاع کوه” سورکیو” به پایین پرتاب پرت کردند.

خانواده‌ای این چهار کولبر کوشته شده، قتل فرزندان خود را از طریق پرت کردن از پرتگاه سورکیو بانه را به دست نیروهای نظامی رژیم ایران تائید کرده بودند.