چهار زندانی در مشهد اعدام شدند

0
1028

روژی كورد: سحرگاه امروز ۲۸ دی‌ماه ۹۵، حکم اعدام چهار زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر، در زندان مشهد اجرا شد.

«احمد شکرابی» هویت احراز شده یکی از این زندانیان توسط هرانا است که به اتهام «حمل و نگهداری پنج کیلو گرم هروئین» به اعدام محکوم شده بود.

یکی از نزدیکان خانواده شکرابی با تاکید بر این که وی «بی گناه» بوده است، به گزارشگر هرانا توضیح داد: “حکم احمد یک بار در دیوانعالی کشور نقض شده بود، اما دوباره توسط شعبه هشت دادگاه انقلاب مشهد توسط قاضی مظلوم به اعدام محکوم شد.”

این منبع مطلع ادامه داد: “احمد راننده آژانس بود، مسافری بود که همیشه به او آدرسی می داد که مثلا برود بسته ای را تحویل بگیرد، اما آن دفعه آن طرف بازداشت شده بود و به محض اینکه احمد به آنجا می رسد، او را نیز بازداشت می کنند که توضیح می دهد راننده آزانس است اما نفر اول قبول نمی کند و می گوید راننده آزانس هم در جریان است. چندبار هم حرف های ضد و نقیض می زند. طوریکه شعبه ۹۰۱ احمد را تبرئه می کند اما شعبه دوم دادگاه اعدام داده بود و پس از نقض حکم در دیوانعالی، مجددا به شعبه هشت ارسال و اعدام صادر می شود که این بار دیوان تایید کرده بود.”

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.