٣ زندانی باسابقه‌ی سیاسی در ایران، به مکانهای نامعلومی منتقل شدند

0
1241

به دنبال تهدیدات وزارت اتلاعات از زندانیان سیاسی کورد، امروز سه شنبه، ۲۸ دی ماه٫ سه زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلوم منتقل شدند.

اسامی این زندانیان عمر فقیه پور اهل مهاباد، محمد نظری اهل شاهین دژ و خالد فریدونی اهل مهاباد که هرسه به حبس ابد محکوم هستند، به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.

وبسایت حقوق بشری “هنگاو” نیز در این رابطه عنوان کرده، که تا لحظه‌ی انتشار این گزارش از علت و محل انتقال این زندانیان اطلاعی در دست نیست.

به گفته‌ی یک منبع از زندان رجایی شهر کرج، این سه زندانی پیشتر از سوی وزارت اطلاعات با پرونده سازی و تهدیدات تبعید مواجه شده بودند.

انتقال این زندانیان در حالی صورت گرفته است که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر خودکشی محمد نظری در زندان رجایی شهر کرج از سوی برخی منابع به گفته آقای نظری “وابسته به وزارت اطلاعات” منتشر شده بود.

این زندانیان سیاسی کورد به دلیل عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران در دادگاههای انقلاب رژیم ایران به احکام سنگین حبس ابد محکوم شده‌اند.

این سه زندانی، پیشتر بارها در رابطه با انتقال به زندان زادگاه خود به مسئولان دستگاه قضایی رژیم ایران نامه‌ نگاری کرده بودند.

خالد فریدونی و عمر فقیه‌پور سال ١٣٧٩ در شهرستان مهاباد بازداشت شدند و پس از اینکه دادگاه برای آنان حکم سنگین ابد صادر نمود، سال ١٣٨٤ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند. یان دو زندانی سیاسی

محمد نظری از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی در ایران، که به حبس ابد محکوم شده است، مدت ٢٣ سال گذشته را در زندانهای جمهوری اسلامی ایران گذرانده است.

این سه زندانی سیاسی کورد علی‌رغم حبس طولانی مدت در زندان‌های رژیم ایران، تاکنون به دلیل دخالت‌های وزارت اطلاعات، از حق هرگونه مرخصی قانونی نیز محروم بوده‌اند.