درخواست جمعی از فعالان اهل سنت از فواد یوسفی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

0
792

دهها تن از فعالان اهل سنت و کنشگران مدافع حق آزادی مذهب با امضای نامه ای سرگشاده خطاب به فواد یوسفی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از ۲۱ روز قبل در اعتصاب غذا به سر می برد ضمن برحق دانستن مطالبات او از این زندانی خواستند به خاطر حفظ سلامت و جان خود به این اعتصاب پایان دهد و مطالبات خود را از طرق دیگری دنبال کند.

۱۱۵ فعال اهل سنت و دغدغه مندان آزادی مذاهب با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به فواد یوسفی که از ۲۱ روز پیش در اعتراض به وضعیت پرونده و شرایط محیطی خود دست به اعتصاب زده است خواستند تا این زندانی به  اعتصاب خود پایان دهد و مطالب به حق خود را از طرق دیگری که همراه با حفظ سلامت و امنیت جان او  باشد پیگیری کند.

متن کامل این نامه به نقل از هرانا در پی می آید:

برادر عزیز، آقای فواد یوسفی،
با سلام
ما جمعی از برادران و خواهران دینی شما و مدافعان کرامت انسانی از اعتصاب غذای حضرتعالی که از حدود سه هفته قبل آغاز شده با خبر و از بابت سلامت و جان شما بیمناک شدیم.

مبارزه شما برای تحقق عدالت و دفاع از شعائر الهی و انسانی را اجر می نهیم و آن را نشانه ای از وجدان بیدار و ایمان قوی شما می دانیم، شما را جزوی از سرمایه ملت ایران در مسیر تحقق حق و عدالت می دانیم از اینرو حفظ سلامت و جان شما را دغدغه خود می دانیم.

ما باور داریم که مطالبات شما بر حق و قانونی است و آنکه باید امروز در زندان باشد نه شما که ناقضان زورمند قانون هستند برای همین از شما می خواهیم همچون همیشه در پی حق جویی خود استوار قدم و پیگیر باشید اما از روش هایی استفاده کنید که خیر شما و جنبش عدالتخواهی ملت ایران و برادران و خواهران دینی شما در آن باشد.

امضا کنندگان این نامه که در نگرانی از وضعیت شما به سر می برند از شما بدین وسیله درخواست می کنند تا به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان دهید و مطالبات قانونی و به حق خود را از طرق دیگر که جان و سلامت شما به خطر نیفتند پیگیری بفرمایید.
مطمنا در این مسیر حق جویی در کنار شما خواهیم بود
برادران و خواهران شما