محمد نظری جریان پایان دادن به اعتصاب غذای سعید شیرزاد را بازگو می‌کند

0
1415

همزمان با پایان اعتصاب غذای سعید شیرزاد زندانی سیاسی کورد اهل کرماشان، محمد نظری از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی در ایران، در نامه‌ای ضمن شرح جریان پایان اعتصاب غذای سعید شیرزاد از عدم اعتماد به مسئولان رژیم سخن گفته است.

سعید شیرزاد روز شنبه در ٣٩مین روز اعتصاب غذا، که با دوختن لبهایش همراه بود، پس از قول قاضی ناظر بر زندان جهت پیگیری خواست زندانیان سیاسی در زندانهای ایران، به اعتصاب غذایش پایان داد.

سعید شیرزاد به منظور حمایت از زندانیان سیاسی و اعتراض به ضرب و شتم و بی احترامی مسئولان رژیم به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود.

متن نامه‌ی محمد نظری درپی می‌آید:

15941491_1830309607186336_105613172005394809_nامروز، شنبه ۲۵ دی ماه، آقای کهندانی، قاضی ناظر بر زندان رجایی‌شهر که مسئولیت نمایندگی دادستانی را هم بر عهده دارد، با حضور در اندرزگاه ۴ زندان، طی صحبت‌هایی که با آقای سعید شیرزاد داشتند، در حضور سایر زندانیان این بند، از سوی دادستانی قول پی‌گیری تمام خواسته‌های ایشان را دادند.

قاضی کهندانی در عین حال اعلام کرد که تا زمان ادامه‌ی اعتصاب آقای شیرزاد امکان عمل به این وعده‌ها وجود ندارد و شروع اقدامات لازم برای تحقق خواسته‌های سعید شیرزاد را به پایان اعتصاب غذای او موکول کرد.

قاضی کهندانی تأکید داشت که شیرزاد ابتدا باید به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد تا مسئولین بتوانند با دست بازتری عمل کردن به قول‌های خود را شروع کنند.

هرچند با توجه به سابقه‌ی مسئولین در این موارد، به نظر من تمام گفته‌های ایشان متأسفانه دروغ است و عملاً بعید می‌دانم که هیچ کاری انجام دهند، اما سعید شیرزاد برای نشان دادن حسن نیت خود و تأکید بر اینکه اعتصاب او برای احقاق حقوق زندانیان بوده که اکنون شاید فرصتی برای آن فراهم شده باشد، به قول ایشان اعتماد کرده و با تعیین شرط و شروطی که همانا پی‌گیری خواسته‌هایش می‌باشد، به اعتصاب خود پایان داد.

سعید شیرزاد در ضمن تأکید کرد در صورتی که این خواسته‌ها برآورده نشود، او حق توسل به اعتصاب را برای خود محفوظ می‌داند و از آن ابایی نخواهد داشت.

در این میان علی‌رغم نگرانی برای بد حال بودن سعید و وضعیت سلامتی خطرناک او، برخی از زندانیان حاضر در سالن، بنا بر عدم اعتماد به قول مسئولین و سایر ملاحظات، سعی داشتند سعید را از این کار منصرف کنند.

اما در نهایت سعید شیرزاد با توجه به اصرار برخی دیگر از همبندیان به پایان اعتصابش به خاطر حفظ سلامتی و تضمین قاضی ناظر بر زندان و نماینده داستان مبنی‌بر پی‌گیری خواسته‌هایش، از جمله اعزام بیماران به بیمارستان و عدم تکرار ضرب و شتم و توهین به زندانیان، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

سعید شیرزاد در تمام مدت این ٣٩ روز، با لبان دوخته در اعتصاب بود و چند بار به ناچار دوختن لبهای خود را تازه کرده بود و همین موضوع اعتصاب غذای او را دشوارتر کرده بود.

محمد نظری فرزند حمدالله

زندان رجایی‌شهر