محکومیت جدید برای زندانی سیاسی كورد حسن رستگاری‌ مجد

0
809

شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه ارومیه در یک پرونده جدید حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی كورد در زندان ارومیه را به ۲۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

حسن رستگاری‌مجد زندانی سیاسی كورد  در ۲۷ آذرماه در حالی که در اعتراض به پرونده سازی های جدید در اعتصاب غذا به سر می برد، از سلولهای انفرادی به شعبه ۱۰۴ دادگاه ارومیه منتقل و به اتهام اخلال در زندان محاکمه شد. علیرغم وعده قاضی ناظر بر زندان مبنی بر توقف روند پرونده‌سازی برای این زندانی سیاسی، روز پنج شنبه ۲۳ دی‌ماه حکم ۲۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس تعزیری به وی در زندان رسما اعلام شد.

گفتنی است حسن رستگاری‌مجد که در سه پرونده جدید در زندان، به ضرب‌وجرح، اخلال در زندان و تبلیغ علیه نظام متهم شده و در اعتراض به پرونده‌سازی‌های صورت گرفته و مخالفت با اعاده دادرسی، از روز شنبه سیزدهم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده بود، روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی و جلوگیری از روند پرونده‌سازی برای وی، اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی كورد از روز شنبه ۱۳ آذرماه در اعتراض به پرونده‌سازی جدید در زندان و صدور احکام جدید با درخواست اعاده دادرسی حکم ۱۵ ساله‌ی حبسش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و در مدت این سی و سه روز اعتصاب غذا از حق تماس و ملاقات با خانواده و داشتن اسپری اکسیژن علی‌رغم بیماری آسم محروم بود.

این زندانی سیاسی پیشتر طی چند پرونده مجزا به اتهامهای عضویت در یكی از احزاب كوردستانی ( ۱۵ سال حبس )، اقامت غیر‌قانونی در کشور ( ۳ سال حبس ) و تبلیغ علیه نظام در زندان ( یک سال حبس ) مجموعا به ۱۹ سال حبس محکوم شده است.