هشتمین روز اعتصاب غذای شهلا محمدیانی در اعتراض به بازداشت و بی اطلاعی از وضعیت برادرش

0
1002

مروفایتی: شهلا محمدیانی زندانی سیاسی کورد از هفدهم دی ماه 1395 شمسی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی برادرش «هیمن محمدیانی» دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش یکی از نزدیکان خانم محمدیانی به مروفایتی: “برادرش “هیمن”، پانزدهم این ماه توسط ماموران اطلاعات بازداشت و تا اکنون از سرنوشت این جوان ۲۰ساله اطلاعی در دست نیست”.

منوچهر مکری، وکیل خانم محمدیانی در این باره به مروفایتی گفت: “شهلا 8 روز است در زندان تبریز در اعتصاب غذا بسر می برد و ضمن ملاقاتی که با ایشان داشتم، وضعیت وی خوب نبود .”

او در مورد پرونده برادر خانم محمدیانی گفت: “من از پرونده آقای هیمن اطلاع کافی ندارم و فکر کنم چیز خاصی نیست، اما خانم محمدیانی با توجه به مریضی حاد معده که دارند او توان اعتصاب غذای طولانی را ندارد و در اولین فرصت بایستی به اعتصاب غذایش پایان دهد.”
اقای مکری ادامه دادند: “موکل من حاضر نیستند اعتصاب غذایش را بشکند و تا کنون مسولین در این باره پاسخگو نبودند و در این با شهلا محمدیانی صحبتی نشده است.”

شهلا محمدیانی ۲۸ساله، فرزند مصطفی، در تاریخ شانزدهم مهر ماه 1394 شمسی در شهرمهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات این شهرمنتقل شد.

وی مدت ۶۷روز در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات مهاباد تحت بازجویی و شکنجه بوده است.

خانم محمدیانی ۲۸آذرماه ۱۳۹۴در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کوردی و تبلیغ علیه نظام» به ۴سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی مدت چهارماه را در زندان مهاباد گذراند و سپس با حکم قضایی این زندانی سیاسی را به زندان تبریز منتقل کردند که هم اکنون در زندان مرکزی تبریز دوران محکومیت خود را سپری می کند.