یکی از فعالین کمپین نه به جاد‌ی مرگ به ٥ سال حبس تعلیقی محکوم شد

0
896

مروفایتی: دستگاه قضایی رژیم ایران یکی از فعالین کمپین “نه به جاده‌ی مرگ” در شهرستان مریوان را به ٥ سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

صبح امروز شنبه ١١ دی‌ماه سال ١٣٩٥، سامان کریمی با حضور در دادگاه انقلاب رژیم ایران در مریوان از سوی “قاضی” شعبه ١٠١ محاکمه و به زندان تعلیقی محکوم گردید.

سامان کریمی از سوی شعبه‌ی ١٠١ دادگاه انقلاب رژیم در مریوان، در رابطه با کمپین نه به جاده‌ی مرگ، به “تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام” متهم شده است.

او یکی از فعالین “راه‌اندازی و مدیریت کمپین نه به جاده مرگ سنندج مریوان” بود و طبق اطلاع قبلی دادگاه، با اتهاماتی چون “تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شد.

ماف نیوز اعلام کرده است، سامان کریمی به قاضی اعلام کرده است که هیچ تبلیغی علیه نظام انجام نداده اما قاضی در جواب عنوان داشته است: “کسی که به دادگاه انقلاب می آید بدون حبس نمی‌رود”.

وی روز پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۵، در پی هجوم نیروهای امنیتی اداره اطلاعات به منزلش بازداشت گردید و پس از ۱۵ روز بازجوویی و شکنجه‌‌های روحی در اداره‌ی اطلاحات مریوان، در نهایت با کاهش قرار وثیقه از یک میلیارد تومان به مبلغ صد میلیون تومان از زندان آزاد شد.

سامان کریمی قبلا نیز در سال ۱۳۸۹ به دلیل برپایی و حضور در تجمعی اعتراضی در دانشگاه پیام نور مریوان چندین بار به اداره اطلاعات سپاه پاسداران این شهر احضار شده بود.