لاوین کریمی، زندانی سیاسی کورد، اعتصاب غذایش را شکست

0
871

مروفایتی: لاوین کریمی، زندانی سیاسی کورد، بعد از تحقق خواسته اش مبنی بر انتقال به بیمارستان خارج از زندان جهت مداوای خونریزی معده اش، در هفتمین روز اعتصاب غذائیش، به اعتصاب خود، پایان بخشید

همچنانکه قبلا در اخبار مروفایتی به نقل از یک منبع مطلع آمده بود : “رئیس زندان به لاوین قول داده بود تا طی دو روز آینده وی را به بیمارستان بیرون از زندان ارجاع بدهند اما با اینحال، لاوین اصرار دارد تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذایش ادامه بدهد”.

 لاوین كریمی كه‌ از روز ٢٤ مراددماه ١٣٩٤ از سوی نیروهای اطلاعات سقز به‌ اتهام همكاری با یكی از احزاب كوردستانی بازداشت شده‌ است ، در دادگاهی ناعادلانه‌ به‌ ٥ سال و شش ماه حبس تعزیزی محكوم شد

حكم این فعال سیاسی و دانشجوی ٢٦ ساله‌ كورد ، پس از اعتراض وكیل مدافعش از سوی دادگاه تجدید نظر به‌ ٣ سال حبس و تبعید به‌ زندان همدان تقلیل یافت .
مركز روژی كورد و مروفایتی پیشتر در گزارشی در باره‌ وضعیت لاوین كریمی نوشته‌ بود كه‌ ، این فعال سیاسی كورد در بازداشتگاه اطلاعات مورد شكنجه‌ شدید قرار گرفته‌ و بهمین دلیل اكنون از ناراحتی و خونریزی شدید معده‌ رنج میبرد . مسئولان زندان به‌ لاوین گفته‌اند كه‌ وزارت اطلاعات اجازه خروج ایشان را به خارج از زندان ، جهت درمان نمی دهد.