موج جدیدی از بازداشتها در کوردستان شروع شده است

0
907

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار “مروفایتی” در مهاباد، دو جوان کورد این شهر بە نام‌های یونس صادق‌زادە، فرزند عبدالله، ٢٥ سالە و “حاتم جعفری، فرزند حمزه، ٣٣ سالە، ساعت ١٢روز یک‌شنبە ٥ دی‌ماه 1395 شمسی، توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شدەاند.

بنا بر تفحص خبرنگار مروفایتی در این باره، این دو شهروند کورد مهابادی بر اساس یک گزارش مرتبط و به  اتهام همکاری با احزاب کوردی به صورت مشترک، از سوی نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده اند.

این دو جوان مهابادی به اطلاعات سپاه این شهرستان منتقل شده اند اما تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی و روحی آنها در دست نیست.

روز جمعه، 3 دی ماه 1395 ، ادریس اسماعیل زاده، اهل شهرستان سردشت نیز از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، به اتهام  همکاری با احزاب کورد مخالف جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شده است.

همچنین روز چهارشنبه 1 دی ماه 1395 شمسی، یک هنرمند کورد اشنویه ای بنام “مسعود آلانی”، به جرم طرفداری از احزاب کوردی  مخالف جمهوری اسلامی ایران، طی چند روز گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

روز چهارشنبه، 1 فروردین ماه 1395 شمسی، ملا رضا عبدی، روحانی کورد اهل شهرستان ارومیه، از سوی دادگاه ویژه روحانیت شهرستان تبریز به 6 ماه زندان و 22 سال تبعید از ارومیه، محکوم شده است.