هاجر پیری به قرنطینه زندان تبریز، منتقل شده است

0
1125

مروفایتی: بنا به گزارش رسیده به مروفایتی، هاجر پیری، زندانی سیاسی کورد بعد از 4 روز انتقال از زندان کرمان به زندان تبریز و بعد از 3 روز بیخبری از وضعیت وی، امروز دوشنبه 6 دی ماه 1395 شمسی، به قرنطینه زندان تبریز منتقل شده است و اکنون در قرنطینه این زندان محبوس می باشد.

بنا بر اظهارات یک منبع موثق، چهار روز پیش “وی وسایل و لوازم شخصی را با خود برده ولی از هنگام خروج وی از زندان کرمان، از سرنوشت وی خبری در دست نیست.”

به گفته‌ی این منبع، نیروهای اطلاعاتی دلیل انتقال او را از زندان کرمان به زندان تبریز اعلام نکرده‌اند، اما هاجر بشدت به انتقال خود به زندان تبریز اعتراض کرده است.

این زندانی ٣٣ سالە اردیبهشت ١٣٨٦ توسط نیروهای اطلاعاتی  نغدە بازداشت و مدت ٧ ماه در بازداشتگا‌های ادارە اطلاعات شهرهای نغدە و ارومیە نگهداری شدە است.

این زندانی سیاسی مهرماه سال۱۳٨۶ در شعبە یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کورد مخالف رژیم و اقدام علیه امنیت رژیم” توسط قاضی حصاری به ۱۷سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.

هاجر پیری در حالی نهمین سال از حکم ١٧ ساله‌ی خود را سپری می‌نماید، کە هشت سال و شش ماه حبس را در کنار زندانیان اشرار و موادمخدر سپری کردە و در شرایط بد جسمی قرار دارد و همکنون از ناحیه قفسه سینه دچار مشکل و عفونت شده است.

وی در حالی نهمین سال حبس خود را در زندان سپری می‌کند، کە تاکنون بە دور از چشم رسانە‌ها بودە و هیچ خبری از وضعیت این زندانی سیاسی کورد در رسانەهای حقوق بشری منتشر نشدە است.

هاجر پیری، همراه با افسانه بایزیدی و سهیلا مینایی دیگر زندانیان سیاسی کورد محبوس در زندان کرمان، به دنبال حمله تروریستی شب یلدا به پیشمرگان (حدک)، در نامه‌ای بشدت آن را محکوم کردند.

احتمالا دلیل انتقال این زندانی سیاسی کورد به زندان تبریز، جداسازی این سه زندانی سیاسی کورد از هم و سخت‌تر نمودن شرایط حبس برای آنان بوده باشد.

تاریخ ٨ آذر ماه افسانه بایزی و هاجر پیری در سلول خود مورد هجوم و توهین نیروهای اطلاعاتی قرار گرفتند و چند جلد از کتابهای آنان توسط نیروهای اطلاعاتی ضبط شد.