اعتصاب غذای لاوین کریمی، زندانی سیاسی کورد، ششمین روز خود را پشت سر نهاد

0
958

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار مروفایتی، لاوین کریمی، زندانی سیاسی و فعال دانشجوئی کورد محبوس در زندان همدان، در ششمین روز متوالی اعتصاب غذای خود و با وجود وخامت اوضاع جسمانیش، هنوز در اعتصاب غذای بسر می برد.

یک منبع مطلع به خبرنگار مروفایتی گفت : “رئیس زندان به لاوین قول داده است تا طی دو روز آینده وی را به بیمارستان بیرون از زندان ارجاع بدهند اما با اینحال، لاوین اصرار دارد تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذایش ادامه بدهد”.

 در چهارمین روز اعتصاب لاوین کریمی، زندانی سیاسی کورد،  مدیریت زندان همدان، وی را احضار کرده است و از وی درخواست نموده تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.

همچنین مدیریت زندان، به این زندانی سیاسی وعده داده بود که موضوع بیماری وی را با دادستانی مطرح نماید تا با درخواست وی موافقت کند.

 این وعده مدیریت زندان درحالیست که قبلا و در جواب درخواست خانواده لاوین کریمی با دادستانی همدان، به آنها گفته شده است که پرونده لاوین کریمی به دادستانی سنندج مروبط میباشد و داستانی سنندج با مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی کورد مخالفت کرده است.

گزارشات خبرنگار مروفایتی حاکی از آنست که لاوین کریمی به دلیل افت فشار خون، صبح امروز شنبه 4 دی ماه 1395 شمسی به بهداری زندان منتقل شده است.

لاوین كریمی كه‌ از روز ٢٤ مراددماه ١٣٩٤ از سوی نیروهای اطلاعات سقز به‌ اتهام همكاری با یكی از احزاب كوردستانی بازداشت شده‌ است ، در دادگاهی ناعادلانه‌ به‌ ٥ سال و شش ماه حبس تعزیزی محكوم شد

حكم این فعال سیاسی و دانشجوی ٢٦ ساله‌ كورد ، پس از اعتراض وكیل مدافعش از سوی دادگاه تجدید نظر به‌ ٣ سال حبس و تبعید به‌ زندان همدان تقلیل یافت .
مركز روژی كورد و مروفایتی پیشتر در گزارشی در باره‌ وضعیت لاوین كریمی نوشته‌ بود كه‌ ، این فعال سیاسی كورد در بازداشتگاه اطلاعات مورد شكنجه‌ شدید قرار گرفته‌ و بهمین دلیل اكنون از ناراحتی و خونریزی شدید معده‌ رنج میبرد . مسئولان زندان به‌ لاوین گفته‌اند كه‌ وزارت اطلاعات اجازه خروج ایشان را به خارج از زندان ، جهت درمان نمی دهد.