احواز..از تیراندازی بسوی مراسم تشییع جنازه تا بی خبری از سرنوشت یک فعال عرب

0
1181

حمله نیروهای امنیتی به مراسم تشییع جنازه در «عبادان»

مروفایتی: بخش فارسی سایت الاخباریه‌ در گزارشی از وضعیت الاحواز مینویسد  که روز (23 دسامبر) در حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به مراسم تشییع جنازه ایی در کوی «الطابوق» واقع در شمال شرقی شهر بندری «عبادان» یک کودک عرب احوازی کشته و 3 تن دیگر مجروح شده اند.

تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی بسوی مردم بی سلاح شرکت کننده در مراسم تشییع جنازه بدون اخطار بوده و هنگامی رخداد که عده زیادی از مردم «فلاحیه» بنابه رسم آن دیار برای شرکت در مراسم تشییع جنازه و مجلس ختم به مردم «عبادان» ملحق شده اند.

شاهدان محلی که خبر حمله نیروهای امنیتی به مردم بی دفاع عرب را از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کردند از کشته شدن یک کودک 13 ساله بنام حامد البوخنفر فرزند حمید و مجروح شدن 3 تن دیگر خبر دادند.همچنین گزارش شده است که تعدادی از تشییع کنندگان توسط نیروهای امنیتی نیز بازداشت شده اند.

گفته می شود که حمله نیروهای نظامی امنیتی به مراسم فاتحه خوانی مردم عرب و به خاک و خون کشیدن تشییع کنندگان در این مراسم سنتی در «عبادان» و در پی آن بازداشتهای خودسرانه جوانان موجی از خشم ونارضایتی در بین مردم شهرهای عرب نشین دو شهر «عبادان» و «فلاحیه» براه انداخته است.

حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به اتومبیل شخصی

نیروهای امنیتی روز (19 دسامبر) با نصب ایست بازرسی در مسیر احواز – معشور در منطقه «کریت کمپ» واقع در شرق شهر احواز با سرنشینان یک اتومبیل سواری حامل چهار تن از جوانان عرب احوازی درگیر می شوند که یک جوان 22 ساله بنام حسین ناصری (برومی) فرزند علی الخفیف توسط نیروهای امنیتی کشته و یک تن دیگر بازداشت می شود. در این درگیری گویا یکی از نیروی امنیتی رژیم ایران نیز کشته شده است.

بی خبری از سرنوشت محمود مزرعه فعال عرب

روز شنبه (24 دسامبر) فعالان حقوق بشری از ایران گزارش دادند که سرنوشت محمود مزرعه فعال عرب احوازی، ربوده شده توسط نیروهای وزارت اطلاعات، همچنان نامعلوم است.

محمود مزرعه فرزند حاوی، متولد سال 1973م، تکنيسين برق صنعتي كه سابقا در صنايع فولاد مشغول به كار بوده و اخيرا شغل آزاد دارد،ساكن شهر احواز منطقه كمپلو در أوائل آبان 2016م بدليل فعاليتهاى سياسى و فرهنگی توسط نيروهاى اداره اطلاعات احواز در بيرون از منزل خود ربوده می شود و به مكان نامعلومى منتقل شده است.

بستگان محمود مزرعه مى گويند بعد از دو روز از ناپديد شدن محمود و بى خبرى از وی، نيروهاى اداره اطلاعات به منزل مزرعه مراجعه می کنند و پس از بازرسى كامل منزل، كامپيوتر و چندين كتاب همراه چند سى دى و رَم متعلق به محمود را با خود می برند.

وزارت اطلاعات ایران منکر بازداشت این فعال عرب احوازی نشده اما تاکنون از دادن هیچگونه اطلاعی در مورد علت بازداشت، وضع سلامتی و محل بازداشت وی به خانواده اش سرباز زده است امری که موجب نگرانی شدید خانواده وی شده است.