نوجوان شکنجه شده‌ی سقزی روانه‌ی بیمارستان تبریز شد

0
1626

طاها حمزه‌ای نوجوان ١٧ ساله‌ی کورد اهل شهرستان سقز که به دلیل خالکوبی تصویر دکتر قاسملو، دستگیر و بطور مرگبار مورد شکنجه قرار گرفته بود، پس از وخامت وضعیت جسمی ناشی از شکنجه، به بیمارستان تبریز منتقل شد.

یکی از نزدیکان این خانواده به خبرنگار مروفایتی اعلام کرد، علی‌رغم اینکە جای خالکوبی وی بشدت از طرف نیروهای اطلاعاتی سوخته است، شدت شکنجه به حدی بوده که وی توان حرکت و نشستن را هم ندارد.

وی همچنین گفت، که بدن و دستهای طاها در اثر ضرب و شتم نیروهای اطلاعاتی کبود شده و جاهای سوختگی خالکوبی نیز تاول زده‌اند.

به گفته‌ی این منبع، پدر وی از سوی نیروهای اطلاعاتی تهدید شده، که در صورت “داد و بیداد” کردن، خود او و پسر دیگرش به این سرنوشت دچار خواهند شد.

طاها همزه‌ای ساکن محله‌ی کریم آباد سقز، که در یکی از کارگاه صافکاری در سیلو مشغول کار بوده است، روز ١٤ آذر توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم بازداشت گردید.

این نوجوان ١٧ ساڵه، بعد از ١٠ روز شکنجه‌های مرگبار توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم در شهرستان سقز، روز ٢٤ آذر ماه نیمه جان تحویل خانواده‌اش داده شد.

“حاج فضلی” یکی از مسئولان اتلاعاتی رژیم در سقز به خانواده‌ی این نوجوان اعلام کرده است: “که تنها یک کم تنبیه شده تا درس عبرتی شود برای دیگران”.

طاها همزه‌ای حدود یک ماه پیش تصویری از دکتر قاسملو رهبر حزب دمکرات کوردستان ایران را بر روی بدنش خالکوبی کرده بود، که به همین دلیل توسط نیروهای اعلاعاتی بازداشط و شکنجه شده بود.