بازداشت دوباره‌ی آرام فتحی از سوی نیروهای اطلاعاتی

0
879

مروفایتی: آرام فتحی فعال فرهنگی و مدنی کورد اهل شهرستان مریوان، در حالیکه روز گذشته با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود، دوباره از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت گردید.

یک منبع مطلع اعلام کرد، در حالیکه آرام فتحی امروز صبح برای بازپس‌گیری وسایل‌های ضبط شده‌ی خود، به اداره‌ی اطلاعات رفته بود، بلافاصله بازداشت و به زندان مریوان منتقل شد.

آرام فتحی فعال فرهنگی و مدرس زبان کوردی در مریوان، روز گذشته ٢٤ آذر ماه بعد از ١٠ روز بازداشت، با قید وثیقه‌ی ٥٠ ملیون تومانی آزاد شد.

به گفته‌ی منابع نزدیک به خانواده‌ی این فعال فرهنگی ومدنی کورد، نیروهای اطلاعاتی به منظور سپردن وثیقه‌ای سنگین در قبال آزادی وی، دوباره او را بازداشت و به زندان منتقل نموده‌اند.

این فعال مدنی کورد اهل شهرستان مریوان، به اتهام تلاش برای تجمع اعتراضی به کشتار کولبران کورد، ١٥ آذر ماه از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران بازداشت شد.

برپایه‌ی فراخوان فعالان شهرستان مریوان، قرار بود ١٨ آذر ماه شهروندان و فعالین کورد در مریوان، با تجمع در مقابل درب فرمانداری، به کشتار سیستماتیک کولبران کورد، اعتراض کنند، که با سرکوب نیروهای اطلاعاتی روبرو شد.