سپاه پاسداران در اشنویه ٤ شهروند کورد را بازداشت کرد

0
1698

به گزارش خبرنگار مروفایتی در شنو(اشنویه) روز پنج‌شنبه ١٨ آذر، نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ٤ نفر از اهالی روستای “چشمه گُل ” را بازداشت کردند، که با واکنش تند روستاییان مواجه شدند.

یک منبع مطلع به خبرنگار مروفایتی گفت: نیروهای سپاه به سلاح‌های نیمه سنگین مسلح بودند و ضمن محاصره روستای چشمه گُل، منازل روستاییان را تفتیش و شماری از جوانان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته‌ی این شاهد عینی، زنان و دختران روستای چشمه گُل با پرتاب سنگ و چوب به سوی عناصر سپاه اعتراض خود را به اهانت این نیروها به مردم روستا نشان دادند.

این منبع افزود، محمد، شهرام و سلیم طائی و اهون پیروتی از طرف نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند، که محمد و شهرام طائی پس از ٣ رۆز بازجویی با قید وثیقه‌ی ٢٣٠ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.

این چهار نفر به اتهام “هواداری از یکی از احزاب کورد اپوزیسیون” رژیم ایران بازداشت بودند، کە تاکنون از سرنوشت سلیم طائی و اهون پیروتی خبری در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواد‌ه‌ی بازداشت شدگان اعلام کرد، این چهار نفر تنها به دلیل نسبیت فامیلی با فعالین سیاسی کورد عضو نیروهای اپوزیسیون رژیم ایران، از سوی نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

به دنبال درگیری پیشمرگ‌های حزب دمکرات کوردستان ایران و عناصر سپاه پاسداران در روستای قره سقل اشنویه، بیش از ٥٠ شهروند کورد اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی و نظامی سپاه پاسدارن بازداشت شده‌اند.