انفجار مین در قصر شیرین خسارات جانی و مالی برجای گذاشت+آمار

0
904

با گذشت نزدیک به ٣ دهه از اتمام جنگ رژیم‌های ایران و عراق، مین‌های کاشته شده‌ی طرفین در زمان جنگ، تاکنون از شهروندان کورد در مرزها قربانی می‌گیرد.

به گزارش ارسالی به مرفایتی، یک دستگاه تراکتور متعلق به یکی از کشاورزان منطقه‌ حین شخم زدن در حوالی پاسگاه قلعه سبزی از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین با مین برخورد کرد که در اثر انفجار، راننده مصدوم شد.

خبرنگار مروفایتی، اسم این راننده‌ی کورد علی حسینی از اهالی چم هندی دهلران عنوان کرده است که بر اثر این انفجار دچار موج گرفتگی ، پارگی شکم و زخمی شدن دستهایش شده است.

گفته‌ می‌شود، تراکتور این شهروند کورد نیز در این حادثه دچار خسارات جدی شده است.

از ابتدای امسال تاکنون ١٢ مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به وقوع پیوست که در اثر این انفجارها ٩ نفر مجروح و یا دچار موج گرفتگی شده اند.

سال ١٣٩٤ در مجموع بر اثر ٣٥ مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ رژیم‌های اسلامی ایران و بعث عراق، در شهرستان قصرشیرین ٦ تن کشته و ٣١ نفر نیز مجروح شدند.

آمار بالای قربانیان مین در مناطق ایلام، کرماشان و دیگر استانهای کوردستانی در حالی است که بهمن ماه سال ٩١ رژیم جشن پاکسازی ٧٠٠ هکتار از میادین مین استان کرماشان برگزار کرد.