درخواست ٧٠٠ ملیون تومان در ازای تحویل جسد یک زندانی سلماسی به خانواده‌ی او

0
948

یک زندانی اهل سلماس که در زندان بندر عباس جان خود را از دست داد و نیروهای امنیتی تحویل جسد وی را به خانواده‌اش منوط به پرداخت ٧٠٠ ملیون تومان پول نموده‌اند

روز چهارشنبه ١٧ آذر، حسین علی‌زاده زندانی اهل سلماس که در زندان بندرعباس محبوس بود، به دلیل سکته مغزی و عدم انتقال به بیمارستان خارج از زندان، جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود نماینده‌ی حقوقی و بازپرس اداره‌ی اطلاعات خانواده‌ی این زندانی متوفی را تحت فشار قرار داده است که باید مبلغ درخواست شده را در قبال تحویل جسد به آنها بدهند.

یک منبع مطلع اعلام کرد، حسین علی‌زاده به طور قانونی از گمرک بندرعباس پوشاک وارد کرده بود، که توسط نیروهای سپاه پاسدران به اتهام قاچاق دستگیر و به دستور بازپرس اطلاعات مدت دو ماه بود که در بازداشت موقت نگهداری می‌شد.

همکنون  بیش از ۲۰ نفر که به طور قانونی و مدارک ترخیص کالا از گمرک بندرعباس کالا وارد نموده‌اند، به اتهام قاچاق و جرایم سازمان یافته بلاتکلیف در بازداشت موقت بسر می‌برند.

به گفته‌ی منابع آگاه، اطلاعات سپاه پاسداران  اسکله‌های خصوصی برای قاچاق گسترده‌ی کالا را در دست دارد و برای رد گم کردن اقدام به بازداشت افرادی می کند که به طور قانونی اقدام به وارد کردن کالا نموده‌اند.