یک فعال مدنی مریوانی از سوی نیروهای اداره اطلاعات دستگیر شد

0
1146

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به مروفایتی، آرام فتحی، فعال مدنی مریوان، روز دوشنبه 15 آذرماه 1395 شمسی، از سوی نیروهای اداره اطلاعات این شهرستان دستگیر شده است و تاکنون در بازداشت بسر می برد.

یک منبع مطلع در این باره به “مروفایتی” گفت: “آرام فتحی ساعت 30:5 بعد از ظهر روز دوسشنبه دستگیر و بازداشت شده است و تا کنون نیز فشار زیادی از سوی اداره اطلاعات مریوان بر خانواده وی متحمل شده است و مدام از سوی اداره اطلاعات تهدید می شوند”.

این منبع همچنین افزود، که نیروهای اطلاعاتی بعد از بازداشت او بمنزل وی را نیز تفتیش نمود‌ه و کامپیوتر و موبایل وی را نیز با خود بورده‌اند.

علی‌رغم تلاشها و پیگیریهای خانواده‌ی آقای فتحی، تاکنون از دلیل بازداشت و محل نگهداری او خبری در دست نیست.

این فعال فرهنگی پیشتر نیز به دلیل چاپ کتاب شعری بدون مجوز اداره‌ی فرهنگ و ارشاد، مورد فشار نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران قرار گرفته بود.

آرام فتحی، عضو فعال انجمن‌های ادبی “مولوی” و “وژین” مریوان، در زمینه‌ی برگزاری کلاسهای آموزشی زبان کوردی در دانشگاه پیام نور سنندج نیز فعالیت چشمگیری داشته است.

بنا بر فراخوان فعالان مدنی مریوانی، قرار است روز پنج شنبه 18 آذرماه، تجمعی اعتراضی در رابطه با کشتار کولبران کورد و تحت شعار “نه به کشتار کولبران” در این شهرستان برگزار شود، ظن آن می رود که بازداشت آرام فتحی جهت ایجاد وحشت در بین مردم جهت عدم شرکت در این تجمع اعتراضی انجام شده باشد اما فعالین مریوانی بر انجام این تجمع اعتراضی ابرام دارند.

روز چهارشنبه 16 آذرماه کانال این کمپین توسط نیروهای وزارت اطلاعات و ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران هک شده و اکنون به طور کامل از کنترل آنها خارج شده است.