زندان سلماس ساعت اجرای حکم اعدام زندانی کورد را به خانواده‌ی او اعلام کرد

0
1745

در حالیکه شماری از مسئولان و اعضای مجلس رژیم در مورد لغو صدور و اجرای احکام اعدام متهمین مواد مخدر تاکید کرده‌اند، اما همچنان زندانیان کورد حتی بدون تائید حکم از سوی دیوان عالی به چوبه دار سپرده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مروفایتی، یکش شهروند کورد اهل سلماس، به اتهام “مشارکت در نگهداری مواد مخدر” به اعدام محکوم شده است، بعدالظهر امروز ١٦ آذر جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه‌ی زندان منتقل شد.

خبرنگار مروفایتی هویت این زندانی کورد را “علی چوارتاق” عنوان کرده است، که امروز آخرین ملاقات را با خانواده‌ی خود انجام داده است.

به گفته‌ی یکی از اعضای خانواده‌ی علی چوارتاق، وی در حالی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است، که طی مدت اخیر پروندهی وی به شعبه‌ی ٢٨ دیوان عالی کشور ارجاع داده شده و تاکنون به تائید نهایی نرسیده است.

این عضو خانواده‌ی علی چوار تاق اعلام کرده است، طبق اوراق پرونده و اعترافات وی، دادگاه او را به مشارکت در نگهداری مواد مخدر متهم نموده است، حتی اگر وی مورد اشد مجازات قرار می‌گرفت، بر اساس قوانن دستگاه قضایی می‌بایستی به حبس ابد محکوم می‌شد.

کارمندان زندان سلماس در تماسی تلفنی به خانواد‌ه‌ی این زندانی کورد اطلاع داده‌ند که ساعت ١٢ شب حکم وی اجرا و به دار آویخته خواهد شد.