انفجار مین در کرماشان 4 سال پس از برگزاری جشن پاکسازی هنوز جان شهروندان را می گیرد

167
1989

مروفایتی: چهار سال پیش، جشن پاکسازی مین در استان کرمانشاه گرفته شد اما هنوز هم سالیانه دهها تن از شهروندان کورد و نیز دامهای آنها بر اثر انفجار مینهایی که مرگشان جشن گرفته شده است دچار نقص عضو و یا حتی مرگ می شوند.

بنا بر گزارشات منتشره، در جریان این حادثه که چند روز گذشته ماه آذر 1395 شمسی اتفاق افتاد، یک دستگاه تراکتور متعلق به یکی از کشاورزان منطقه قصرشیرین در استان کرماشان در حین عملیات کشاورزی در حوالی پاسگاه قلعه سبزی از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین با مین برخورد نمود که در اثر انفجار مین راننده آن مصدوم شد و به بیمارستان منتقل گردیده است”.

بنا بر اظهارات معاون فرمانداری قصرشیرین برای رسانه های داخلی”از ابتدای سال 1395 شمسی تاکنون، ۱۲ مورد انفجار مین به وقوع پیوسته است که در اثر این انفجارها، ۹ تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شده اند”.

در سه مورد از این انفجارها ۱۱ راس گوسفند نیز تلف شده اند و در ۱۰ انفجار دیگر نیز به سه دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه کمباین و یک دستگاه تراکتور خسارت مادی وارد شد.

سال 1394 شمسی نیز در مجموع بر اثر ۳۵ مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان قصرشیرین ۶ تن کشته و ۳۱ نفر نیز مجروح شدند.

 

167 COMMENTS