فعال كورد اسو رستمی جهت اجرای حکم روانه زندان شد

0
1234

آسو رستمی ، فعال مدنی كورد صبح امروز شنبه 13 آرذماه 1395 شمسی، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و جهت تحمل محکومیت ۲ ساله حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

نیروهای امنیتی همراه با سه خودرو امروز به منزل اسو رستمی، فعال مدنی ساکن تهران مراجعه و او را جهت تحمل محکومیت دو ساله خود به زندان اوین منتقل کردند.

در هفته های اخیر تعداد دیگری از فعالان مدنی که در انتظار آرای تجدید نظر بودند همچون آرش صادقی، بهنام موسیوند، آتنا دائمی، گلرخ ابراهیمی ایرایی نیز با شرایط مشابهی بازداشت و جهت تحمل محکومیت به زندان منتقل شده اند.
لازم به یادآوری است اسو رستمی فعال مدنی كورد، روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه پس از برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت شد و پس از طی دوران انفرادی و بازجویی به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۷ سال زندان محکوم شد، دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.

فعالیت های مجازی و انتشار مطالب انتقادی درباره وضعیت حقوق بشر و اعدام در ایران، همدلی و همراهی با خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده های زندانیان محکوم به اعدام، شرکت در تجمعی در دفاع از کوبانی، همدلی با خانواده های قربانیان حوادث سال ۸۸ و ارتباط با فعالین حقوق بشر، مستند اتهاماتی بود که به این فعال مدنی وارد بود.

پرونده اسو رستمی در شعبه ۳۶ و در مرحله دادگاه تجدیدنظر بررسی شد و حکم صادره اولیه کاهش یافت. آقای رستمی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک‌سال و نیم و «توهین به رهبری» به شش‌ماه و جمعا به دو سال حبس محکوم شد.