مرگ مشکوک یک کولبر کورد و ممانعت نیروهای رژیم ایران از بازگرداندن جسد

0
1071

مروفایتی: بر اساس گزارش رسیده به “مروفایتی”، حدود ساعت سه و نیم تا چهار بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 آبان ماه 1395 شمسی، یک کولبر کورد اهل شهرستان سردشت به شیوه ای مشکوک در مرز سرشیو جانش را از دست داد.

خبرنگار “مروفایتی” هویت این کولبر کورد را محمد خضرزاده مشهور، متاهل و ساکن سردشت اعلام نموده است.

بر اساس اظهارات شاهدین و مطلعین، اثر گلوله بر بدن این کولبر کورد دیده نشده است و چنین به نظر می رسد که دز عین متواری شدن از شلیک نیروهای انتظامی و مرزی و یا بر اثر هل داده شدن از سوی نیروهای رژیم از ارتفاعات سقوط کرده است”.

خبرنگار مروفایتی همچنین افزود: “ماموران جمهوری اسلامی به خانواده این کولبر کورد از اجازه بازگرداندن جسم نیمه وی به داخل کوردستان روژهلات و ارجاع به پزشک ممانعت بعمل آورده اند از اینرو ناچار به انتقال وی به بیمارستانی در شهر سلیمانه گردیده اند که در همانجا جان باخت”.

جسد این کولبر کورد امروز جمعه 28 مرداد از مرز کیلی به داخل کوردستان بازگردانده شد و تاکنون علت مرگ وی معلوم نمی باشد.

تاکنون چندین تن از کولبران کورد جدای از شلیک مستقیم نیروهای انتظامی و مرزی، بر اثر سقوط از ارتفاعات جان خود را از دست داده اند اما بتازگی برخی از کولبران طی ارتباط تلفنی با “مروفایتی” مدعی هل داده شدن کولبران از ارتفاعات توسط نیروهای انتظامی شده اند.

این کولبران ادعا می نمایند که نیروهای رژیم جهت جلوگیری از اخبار مبنی بر شلیک مستقیم از سوی نیروهای رژیم و کشته شدن کولبران، با هل دادن آنها از ارتفاعات سعی در واژگون نشان دادن و تغییر رویه اخبار مربوط به کولبران دارند.