جزئیات تازه از قتل و بازداشت دو شهروند کورد توسط نیروهای سپاه پاسداران در ارومیه

0
1375

مروفایتی: همچنانکه قبلا در خبرهای مروفایتی نیز آمده بود طی روزهای اواخر اردیبهشت ماه 1395 شمسی و بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران یک شهروند کورد اهل منطقه صومای برادوست ارومیه کشته و یک شخص دیگر نیز زخمی و بعد از زخمی شدن بازداشت شده و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود، جزئیات تازه‌ای از بازداشت وی و قتل یک شهروند همراهش، بدست آمه استد.

یک منبع آگاه در اینبار به به شبکه حقوق بشر کوردستان گفت:“ اوایل بامداد روز یک شنبه ۲۸ شهریورماه نیروهای سپاه پاسداران به بهانه حضور نیروهای یکی از احزاب کوردد در جاده نزدیک «روستای قصریک» از توابع «منطقه صوما و برادوست» شهرستان ارومیه اقدام به کمین‌گذاری نموده و خودروی یک شهروند کوردد اهل «روستای گچینی» را متوقف کردند.

بعد از پیاده شدن «ارکان سعیدی» و «بهزاد محمودنژاد»،هر دوسرنشین این خودرو نیروهای سپاه پاسداران به آنان اعلام کرده که طبق گزارشات اطلاعاتی چند نفر از اعضای مسلح یک حزب کورددی به همراه آنان سوار این خودرو بوده‌اند و در خصوص محل مخفی شدن این نیروهای، این دو شهروند کوردد را مورد بازجویی قرار می‌دهند.

در حالی که هر دو نفر منکر این ادعا شده اما به صورت ناگهانی یکی از نیروهای سپاه در فاصله‌ی چند متری اقدام به رگبار بستن این دو شهروند کرده که در نتیجه این تیراندازی ارکان سعیدی به قتل رسیده و بهزاد محمودنژاد از پشت مورد اصابت یه گلوله قرار گرفته و بازداشت شده است. جسد ارکان سعیدی در پاسی از شب به خانواده تحویل داده شده و تحت تدابیر شدید امنیتی جنازه او در زادگاه خویش دفن شد.”

این منبع در ادامه افزوده است: “بعد از بازداشت این شهروند کوردد به دلیل وخامت حالش به مدت ۶ روز در بیمارستان عارفیان، وابسته به سپاه پاسداران بستری شده و بعدا به بازداشتگاه امنیتی این نهاد نظامی منتقل شده است. این شهروند کوردد به مدت یک ماه و نیم در این بازداشتگاه امنیتی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کورددی مورد بازجویی قرار گرفته و روز ۱۷ آبان‌ماه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.”

به گفته این منبع: “ این زندانی سیاسی هم‌اکنون در بند ۳و ۴ زندان مرکزی ارومیه، بند زندانیان جرایم مواد مخدری نگهداری میشود و پرونده او به اتهام محاربه از سوی شعبه ۶ بازپرسی با قرار بازداشت موقت در حال برسی میباشد.”