رد درخواست رمضان احمد کمال برای عدم تحمل کیفر

0
760

مروفایتی: درخواست یک زندانی سیاسی کورد در زندان قزوین برای عدم توانایی تحمل کیفر رد شده است.

منابع مروفایتی در این رابطه گفتند: «رمضان احمد کمال» زندانی بیمار در زندان قزوین که پیشتر درخواست داده بود تا با آزادی وی به علت کهولت سن و بیماری موافقت گردد اما علی رغم درخواست وی برای صدور به پزشکی قانونی در این رابطه، از سوی مسئولین زندان به دستگاه قضایی ارجاع داده نشده است.

بر اساس تایید سازمان پزشکی قانونی مطابق ماده ی یکم قانون تشکیل این سازمان در سال ۱۳۷۲، محکوم علیه در صورت بیماری یا عدم توانایی جسمانی از برخی مجازاتها از قبیل شلاق و زندان، معاف می گردد. روز یکشنبه ۴ مهرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، رمضان احمد کمال بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی علی رغم لزوم انتقال به بیمارستان، به زندان قزوین تبعید شد.

پیشتر پزشکین بهداری رجایی شهر هشدار داده بودند که در صورت عدم انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز، وضع عمومی وی بهبود نخواهد یافت و احتمال بریدن دست در پی عفونت برای او وجود دارد. رمضان احمد کمال سپس در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته و بعدا دوباره به زندان منتقل شد. او که از روز یک‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی در اعتراض به بی‌توجهی به رسیدگی پزشکی از سوی مسئولین زندان اعتصاب غذا کرده بود، بعد از انتقال به بیمارستان‌ اعتصاب غذای خود را شکسته بود اما با وجود انجام عمل جراحی، هم اکنون وی در وضعیت وخیم جسمی به سر میبرد.

او در بهار سال ۱۳۸۷ خورشیدی در یکی از روستاهای اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران زخمی، بازداشت و علی‌الرغم نیاز فوری بە مداوای پزشکی جهت بازجویی بە بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شد. این زندانی کورد از اهالی شهر کوبانی غرب کوردستان، در رابطه با «عضویت در یکی از احزاب کوردی» مورد بازجویی قرار گرفته و ابتدا به اعدام محکوم و سپس حکمش به ده سال حبس تقلیل یافت.