ممانعت از آزادی مشروط محمد نظری، زندانی سیاسی کورد

0
1373

محمد نظری، یکی از پرسابقه ترین زندانیان سیاسی کورد، طی نامه ای مخالفت مراجع قضائی ایران با آزادی مشروطش را اعلام نموده است.

بر طبق اطلاعات رسیده به مروفایتی، وزارت اطلاعات در ارومیه مانع اصلی در تحقق چنین درخواستی می‌باشد.

محمد نظری طی نامه خویش که از درون زندان انتشار یافته است اشاره می نماید که بر طبق قانون وی می بایست آزاد می شد  اما به خاطر دل خوشی دیگران، مانع از اجرای عدالت می شوند.

‎متن کامل نامە محمد نظری در پی‌ می‌آید:

‎“گویا بعد از گذشت نزدیک به ۲۳ سال، هنوز عقده ها و کینه های وزارت اطلاعات تمام شدنی نیست که با ارسال نامه به مراجع قضایی مانع از آزادی و یا انتقال به زندان شهرستان می شود و این جای تاسف دارد که قوه قضاییه ایران تبدیل به مامور بله قربان دیگر شده که هیچ اختیاری از خود ندارد و این باعت خجالت و شرمساری مسئولین قضایی ایران است. با اینکه طبق قانون خود نوشته من باید آزاد می شدم، اما به خاطر دل خوشی دیگران، مانع از اجرای عدالت می شوند.

‎محمد نظری فرزند حمدالله
‎زندان رجایی شهر”

محمد نظری زندانی سیاسی کرد که به اتهام ارتباط با حزب دموکرات کردستان درسال ۱۳۷۲ بازداشت و پس از اخذ اعترافات ساختگی و از پیش تعین شده به اعدام محکوم شد .

مجازات اعدام او درسال ۸۶ به حبس ابد کاهش یافته و از زندان ارومیه به زندان رجایی شهر منتقل و تا امروز در سالن۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر در حال گذران حکم است .

وی تاکنون به مرخصی نرفته و از کلیه ی حقوق قانونی خود از قبیل مرخصی و آزادی مشروط محروم بوده است.

مدت سالهای زندان او ۲۳ است . در حالیکه قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ حبس ابد را به ۱۵ سال کاهش داده و با وجود جلسات بسیاری که از سوی مقامات امنیتی در زندان با وی صورت گرفته تا امروز هیچگونه اقدامی در خصوص اعمال مواد قانونی در پرونده ی وی از سوی مقامات قضایی و امنیتی صورت نگرفته و او همچنان به انتظار نشسته است .

اتهام او اقدام به ترور چند تن از فرماندهان سپاه بوده . تروری که هیچگاه صورت نگرفته و تنها در حد پرونده سازی برای چند تن از فعالان کرد بوده است .

اعترافات مظنونین نیز زیر شکنجه ی فراوان در دهه هفتاد و اوج توحش و خشونت ماموران امنیتی و بیخبری جامعه از آن اخذ شده است.