سقوط آسانسور غیراستاندارد طرح مسکن مهر، جان کودک خردسال روانسری را گرفت

0
1133

مروفایتی: ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز چهارشنبه 5 آبان ماه 1395 شمسی، دختربچه ۳ ساله اهل شهرستان روانسر به نام آوا علیزاده در یکی از مجتمع‌های مسکونی مهر، در حادثه سقوط آسانسور در دم جان باخت.

این کودک 3 ساله هنگام مراجعه به منزل در اثر سقوط آسانسور، سر و پایش لای درب گیر کرده و  در دم جان باخت.

به گفته تعدادی از ساکنین این مجتمع، این حادثه، سومین سقوط آسانسور مجتمع مذکور بوده که خوشبختانه در دفعات قبلی حادثه جانی به دنبال نداشته است اما این بار منجر به مرگ این کودک شد.

جسد این کودک نونهال پس از بیرون کشیدن از آسانسور به پزشکی قانونی منتقل شد.

بنا بر خبر خبرگزاریهای محلی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان روانسر غیراستاندارد بودن آسانسور را دلیل مرگ دختربچه ۳ ساله عنوان کرد.

وی در تشریح جزئیات این حادثه افزود: این دختربچه گیر لابه لای دیوار مجتمع و کابین آسانسور گیر کرده بود و آسانسور هم فعال شده بود و دختربچه را با خود  به پایین کشانده و متاسفانه  له شده و در دم فوت کرد.

مسکن مهر طرحی بود در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران، برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند. این طرح پس از افزایش شدید قیمت مسکن در ایران شروع شد. دولت برای تأمین مالی این طرح از بانک مرکزی قرض کرد، که منجر به چاپ پول بی پشتوانه و افزایش تورم شد. به طوری که نصف کل پول‌های چاپ شده در تاریخ ایران صرف ساختن مسکن مهر شد. خانه‌های ساخته شده در این طرح عموماً در حاشیهٔ شهرها بودند و فکری برای امکانات گوناگون نظیر آب و برق آنها نشده بود.