اصرار وزارت اطلاعات بر اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی سامان نسیم

0
909

مروفایتی: سامان نسیم، زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان ارومیه، جلسه دادگاه جزایی درهفدهم شهریورماه سال جاری، برگزار شد.

روز ۱۷ شهریورماه، جلسه دادگاه سامان نسیم در شعبه ۱۲ دادگاه جزایی ارومیه با حضور وکیل تسخیری این زندانی سیاسی برگزار شده است. گفته می‌شود که قاضی این پرونده موافقت کرده که جلسه‌ دیگری برای اخذ آخرین دفاع برگزار شود.

شبکه حقوق بشر کردستان در این خصوص به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرد:“ بر طبق گفته‌‌ قاضی و مطالعه پرونده از سوی وکیل تسخیری، رئیس قوه قضاییه نامه‌ای در جهت توقف اجرای حکم اعدام سامان به دادگاه ارومیه ارسال کرد اما وزارت اطلاعات همچنان بر صدور حکم مجدد اعدام اصرار دارد. همچنین در خصوص نظر پزشکی قانونی دو نظر متفاوت به دادگاه ارسال شده است از یک طرف پزشک قانونی سردشت با بررسی اسلحه‌های کشف‌شده در محل درگیری، قتل یکی از اعضای سپاه را توسط سامان نسیم رد کرده است و از سوی دیگر پزشکی قانونی سلماس در خصوص «بلوغ در زمان ارتکاب جرم»، نظر به «سلامت عقلی و بلوغ» در زمان بازداشت را داده است.”

سامان نسیم، متولد سال ۷۲، در ۲۷ تیرماه سال ۹۰ توسط نیروهای سپاه پاسداران در مرز سردشت، به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) بازداشت شد. دادگاه انقلاب مهاباد، او را به اتهام عضویت در گروه پژاک و فعالیت مسلحانه علیه سپاه پاسداران، «محارب» شناخت و به اعدام محکوم کرد و اینک در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می کند.

لازم به ذکر است که طی ماه گذشته مسئولین زندان ارومیه با احضار این زندانی سیاسی، به وی هشدار داده‌اند که مدت زیادی به اجرای حکم اعدام وی نمانده است.