در ادامه بازداشت شهروندان کورد، یک شهروند دیگر مهابادی بازداشت گردید

0
988

مروفایتی: به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شب پنجشنبه هشتم مهرماه سال ۱۳۹۵ شمسی یک شهروند کورد مهابادی به نام «علی برناصر» معروف به علی قره گولی توسط ماموران اطلاعات مهاباد بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شده است.

  علی برناصر که از اهالی روستای قره گول و ساکن شهرستان مهاباد ، شب پنج شنبه در منزل شخصی خوی در مهاباد از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت  شده است.

پیگیریهای خانواده ی وی جهت اطلاع از مکان بازداشت، علت دستگیری و نیز وضعیت وی، تاکنون ناکام مانده است.

از دیگر سوی وضعیت «کژال حسینی» ۲۸ساله فرزند سالار دانشجوی مقطع کارشناسی رشتە کامپیوتر دانشگاه تبریز، در تاریخ 6اردیبهشت ماه سال جاری از سوی ماموران اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت شده است تاکنون نیز نامشخص است.

یکی از اعضای خانواده حسینی از مهاباد به خبرنگار مروفایتی گفت؛ کژال حسینی دانشجوی اهل مهاباد ٬ سه شنبه 6 اردیبهشت ماه ۹۵ در ساعت ۱۱شب سه تن از ماموران اطلاعات سپاه مهاباد بدون داشتن مجوز قضایی وارد منزل این دانشجوی کُرد شده و هنگام بازداشت کژال حسینی٬ وی را مورد «هتک حرمت و آزار و اذیت» قرار داده و او را با زور اجبار به نقطه نامعلومی منتقل کردند و اکنون ۵ماه است توسط اطلاعات سپاه در بازداشت به سر می برند اما هنگام رفتن ماموران به مادر وی گفتند٬«دختر شما برای احزاب کورد فعالیت کرده است».

همچنین بر اساس اخبار “مروفایتی”، یک جوان ۱۹ساله کورد بنام «سامران رضایی» فرزند سلیمان، ۹۴روز تحت شدیدترین شکنجه وحشیانه اطلاعات بوکان قرار داشته است.

یکی از نزدیکان سامران در این باره به خبرنگار مروفایتی گزارش داد؛ سامران رضایی، دوشنبه ۳۱خردادماه ۹۵، از سوی دوتن از نیروهای اداره اطلاعات بوکان در ساعت ۷غروب همان روز در محل کارش دستگیر و بیش از سه ماه توسط بازجویان اطلاعات بوکان تحت بازجویی و شکنجه جسمی بوده است٬ و سوم مهرماه جاری بدون هیچگونه اتهام٬ وی را با وضعیت بسیار فجیعی آزاد کردند.
این منبع ادامه داد؛ سامران به کار تراشکاری مشغول بوده و اطلاعات گفته٬ که وی در سفر کوتاه به کردستان عراق با یکی از مسؤلان احزاب مخالف نظام دیدار و ملاقات داشته٬ اما این جوان کورد بوکانی چنین اتهامی را کذب دانست ولی اطلاعات بوکان علیه (سامران) دلایل قانع کننده و مدارک زنده ای نداشتند و علی رغم سه ماه شکنجه در سلولهای انفرادی جهت اعترافات کذب٬ سرانجام منجر به آزادی وی شد.