یک دانشجوی کُرد اهل مهاباد ۵ماه است در بازداشت به سر می برد

0
1328

مروفایتی: «کژال حسینی» ۲۸ساله فرزند سالار دانشجوی مقطع کارشناسی رشتە کامپیوتر دانشگاه تبریز٬ در تاریخ 6اردیبهشت ماه سال جاری از سوی ماموران اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت شد.

یکی از اعضای خانواده حسینی از مهاباد به خبرنگار مروفایتی گفت؛ کژال حسینی دانشجوی اهل مهاباد ٬ سه شنبه 6 اردیبهشت ماه ۹۵ در ساعت ۱۱شب سه تن از ماموران اطلاعات سپاه مهاباد بدون داشتن مجوز قضایی وارد منزل این دانشجوی کُرد شده و هنگام بازداشت کژال حسینی٬ وی را مورد «هتک حرمت و آزار و اذیت» قرار داده و او را با زور اجبار به نقطه نامعلومی منتقل کردند و اکنون ۵ماه است توسط اطلاعات سپاه در بازداشت به سر می برند اما هنگام رفتن ماموران به مادر وی گفتند٬«دختر شما برای احزاب کورد فعالیت کرده است».

این منبع افزود؛ در طول مدتی که از دخترشان اطلاعی نداشتند خانواده وی به اکثر نهادهای قضایی و امنیتی مراجعه نموده ولی پاسخ مثبتی در مورد دخترشان بدست نیاوردند.

وی ادامه داد؛ حدود یک ماه ماه پیش یکی از نزدیکان این خانواده به آنها اطلاع دادند که مدت دو ماه است فرزندتان را از مهاباد به بند سپاه در تهران منتقل کردند٬ اما پدرش پس از مراجعه به بند سپاه دوالف در تهران٬ مسؤلان منکر بازداشت دخترش شدند.

لازم به ذکر است؛ تا اکنون از محل نگهداری کژال حسینی و اتهام وی اطلاعی در دست نیست و این امر شدیدا باعث نگرانی خانواده او شده است.