رمضان احمد کمال زندانی سیاسی اهل کوبانی به زندان قزوین تبعید شد

0
951

مروفایتی: رمضان احمد کمال٬ زندانی سیاسی اهل کوبانی٬ یکشنبه چهارم مهرماه سال جاری، از زندان رجایی شهر به زندان قزوین تبعید شد.

رمضان احمد کمال، زندانی سوری اهل کوبانی با گذشت ۸سال از دوران محکومیتش روز یکشنبه چهارم مهرماه جاری جهت باقیمانده محکومیت خود از زندان رجائی شهر به زندان مرکزی قزوین تبعید شد.

این زندانی سوری؛ بدلیل وضعیت نامساعد جسمانی از ناحیه دست رنج می برد و مسؤولین جهت مداوا و درمان وی به خارج از زندان خودداری کردند.

هنگام بازداشت؛ کمال در سال ۱۳۸۷ و زمانی که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود، ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند.

این گلوله‌ها هنوز با گذشت هشت سال از بدن او خارج نشده‌اند و عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.

این زندانی کرد اهل کوبانی در آخرین مورد هنگام اعزام به بیمارستان در نهم دی ماه امسال مورد ضرب و شتم قرار گرفت که به بیهوشی او منجر شد و چند روز پس از به هوش آمدن، بدون انجام اقدام درمانی به زندان بازگردانده شد.
رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که گفته بودند اشتباهی وارد مرزهای ایران شده اند، دستگیر شد.

این زندانی کرد سوریه، به اتهام عضویت در پ ‌ک‌ ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم دردیوان‌عالی‌کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.

رمضان احمد کمال هم اینک به زندان قزوین تبعید شد.