اعتراض مروفایه تی به جعل اخبار از سوی جمعیت حقوق بشر کوردستان

0
1260

مروفایتی: سایت جمعیت حقوق بشر کوردستان kmmk.info و چندین سایت دیگر که  بنا به دلایلی چند طی این نوشته به اسامی آنها اشاره نمی گردد، تاکنون و علیرغم ارسال ایمیل و نیز تذکر شفاهی و دوستانه، باز به جعل اخبار وبسایت حقوق بشری “مروفایتی” و ذکر آن به نام منابع خودشان اقدام نموده اند و این امر را که بر خلاف شئون روزنامه نگاری است را مرتبا تکرار نموده اند.

جدیت امر موقعی بیشتر آشکار می شود که این وبسایتها خود را فعالین حقوق بشری نیز تلقی نموده و جلوه می دهند و این در حالی است که خود ابتدائی ترین حقوق انسانیت و روزنامه نگاری را دفن نموده و از این شئون بری هستند.

روزنامه نگاران و فعالین “مروفایتی” در داخل و خارج از کشور به صورت فعال و شبانه روزی در حال پیگیری اخبار حقوق بشر کوردستان در ایران می باشند و سعی آنها تاکنون نتیجه بخش بوده است و بیشترین و دقیق ترین و بی خطاترین اخبار را در کمترین فاصله زمانی ممکن، منتشر نموده اند که همین امر مسبب همکاری بیشتر و بهینه فعالان حقوق بشری در داخل و خانواده های قربایان با “مروفایه تی” شده است.

از اینرو همانگونه که ما خود را مجاب به رعایت اخلاق و شئونات خبرنگاری و حقوق بشری می دانیم و در صورت اخذ خبر از منابعی دیگر با صراحت و افتخار، اسامی آنها را ذکر می نمائیم، متاقبلا انتظار داریم تا روزنامه نگارانی که خود را فعالین حقوق بشری قلمداد می کنند نیز این حق قانونی و انسانی ما را راعایت نموده و خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

آنچه باطن امر نشان می دهد اینست که عدم التزام این دوستان به این ابتدائی ترین اصول روزنامه نگاری و حقوق بشری، از اندیشه ها و زاویه تنگ نظرانه حزبی آنها ناشی می شود که همه را هیچ و خود را همه بپندارند.

بدینوسیله، “مروفایه تی” که وبسایتی صرفا حقوق بشری است و با مجوز رسمی و قانونی از کشور فرانسه و با دو زبان فارسی و کوردی در حال حاضر به پخش مسائل حقوق بشری در کوردستان شرقی می پردازد، اعلام می دارد در صورت تخطی های بعدی به صورت قانونی و از درگاه مراجع قانونی با این امر و تخطی ها برخورد خواهد نمود.

در اینجا به عنوان نمونه یک خبر را که شب جمعه از طریق مروفایه تی منتشر شده و سایت جمعیت حقوق بشر که وابسته به یکی از احزاب کوردستان ترکیه می باشد آنرا روز شنبه عینا و بدون ذکر منبع و با عنوان جعلی منابع خودشان در داخل، منتشر کرده است را درج می نماییم تا خواننده بهتر قضاوت و دادوری نماید.

کادر روزنامه نگاری و فعالین حقوق بشر وبسایت “مرۆڤایەتی”.

mrovayeti
خبر مروفایه تی 23 سپتامبر
kmm
خبر جمعیت حقوق بشر کردستان 24 سپتامبر