پدر سحر فیضی دانشجوی کورد ؛ «جرم دختر شما نابخشودنی است»

0
1016

مروفایتی: «سحر فیضی» دانشجوی کُرد اهل سقز بیش از ۳ماه است در وضعیت نامعلومی به سر میبرد و از مکان و محل نگهداری وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

یکی از نزدیکان خانواده فیضی به خبرنگار «مروفایتی» گفت؛ از همان روزهای نخست که سحر را بازداشت کردند تا اکنون چندین بار به اداره اطلاعات٬ سپاه باسداران و اماکن نیروی انتظامی در سقز و سنندج مراجعه کردیم٬ ولی هرکدام از این ارگان ها مسؤلیت بازداشت وی را برعهده نگرفته اند.

این منبع ادامه داد؛ یکی از ماموران اطلاعات سقز طی دوهفته پیش به پدر نامبرده گفت٬ «دختر شما مرتکب جرم شده و باید تاوان پس بدهد اما جرمی نابخشودنی»٬ ولی هرجا باشد تا زمان اتمام بازجویی از محل نگهداری «سحر فیضی» به شما اطلاعی داده نمی شود.

پس از گذشت سه ماه از بازداشت این دانشجوی کُرد می گذرد٬ وی هنوز حق ملاقات یا دسترسی به وکیل را نداشته و مسئولین امنیتی و قضایی همچنان از پاسخ دادن در خصوص محل نگهداری و اتهامات وارده خودداری می‌کنند و خانواده ایشان از وضعیت نابسامانی دخترشان به شدت ابراز نگرانی می کنند.

«سحر فیضی» ۲۴ساله رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تبریز٬ که ۲۳تیرماه سال جاری از سوی ماموران اطلاعات سقز بازداشت شد.
 روزچهارشنبه بیست و سوم تیرماه سال ۹۵، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات این دانشجوی کُرد را به علت شرکت در ۲۲تیرماه سال جاری در اعتصاب عمومی کردستان٬ به مناسبت سالروز ترور دکتر عبدلرحمان قاسملو بازداشت شد.

 ماموران اطلاعاتی بدون داشتن مجوز قانونی با هجوم به خانه این دانشجوی سقزی، و ضمن تفتیش و بازرسی منزل٬ وسایل شخصی ایشان از قبیل؛ لب تاپ٬ گوشی تلفن همراه و چندین کتاب را ضبط کرده و نیروهای امنیتی که با ایجاد رعب و وحشت برای بازداشت «سحرفیضی» هجوم آورده و این دانشجوی کُرد نسبت به بازداشت غیر قانونی اش در مقابل نیروهای اطلاعات اعتراض کرده و ماموران با واکنش خانواده اش مواجه شدند.