با گذشت بیش از 100 روز از دستگیری، سرنوشت یک دختر دانشجوی کورد، نامشخص است

0
1112

مروفایەتی: بنا به گزارش وبسایت هاوار  که اخبار مربوط به حقوق زنان در کوردستان ایران را گزارش می نماید، سرنوشت و وضعیت یک دختر دانشجوی کورد که 17 خرداد ماه سال 1395 شمسی از سوی نیروهای امنیتی رژیم دستگیر شده است تاکنون نامشخص است.

خبرنگار هاوار اعلام کرد، اسرین امین زاده، فرزند بهالدین، ۲۴ساله و دانشجوی رشته حسابداری، مورخع 17 خرداد ماه 1395 شمسی توسط  نیروهای امنیتی شهرستان مهاباد بازداشت شده است و تاکنون و علیرغم پیگیرهای مکرر خانواده اش تاکنون مکان بازداشت، علت بازداشت و وضعیت روحی و جسمانی وی نامشخص می باشد.

این دختر دانشجوی کورد در منزل پدری اش از سوی دو نفر از ماموران اطلاعات مهاباد و با داشتن مجوز قضایی دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده امین زاده در گفتگوی اختصاصی با “هاوار” گفت: ” خانواده امین زاده با وجود پیگیریهای مداوم و مکرر، تاکنون از سرنوشت و محل نگهداری دخترشان اطلاعی ندارند و از این موضوع ابراز نگرانی می کنند.”

طی سال جاری شمسی چند تن دختر دانشجوی کورد از جمله: افسانه بایزیدی، تروسه ویسی و سحر فیضی دستگیر و بازداشت شده اند. بر طبق گزارشها و اخبار هر کدام تا مدت مدیدی بعد از بازداشت، سرنوشتشان نامعلوم بوده است و طی مدت بازداشت به بدترین و غیرانسانی ترین شیوه ها با آنها رفتار شده و شکنجه های مختلف روحی و جسامنی شده و زیر انواع تهدید از جمله تهدید به تجاوز بوده اند.