کشتار سگ‌ها در کرماشان توسط مامورین حکومتی

0
2396

به گزارش ژینگوان، در دو روز گذشته در استان کرماشان واقع درمنطقه چهار شهرداری و منطقه دلگشا این استان نیروهای حکومتی مسلح اقدام به تیراندازی و کشتن سگ‌های خیابانی درمناطق نام بردە کردەاند.

بە گفتە شاهدانە عینی افرادی که به سگ‌ها در این مناطق تیراندازی نمودەاند، مأمور دادستانی می‌باشد، کە شهرداری هم از کشتن سگ‌ها اظهار بی‌اطلاعی نموده است.

چگونگی رفع آزار حیواناتی که در حاشیه زندگی مدرن امروزی در شهر‌ها و پیرامون آن‌ها پرسه می‌زنند، همواره از آن دست موضوعاتی بوده که هم خواست عمومی است و هم به بد‌ترین شیوه ممکن پیگیری می‌شود و سرانجام نه خواست عمومی محقق و نه موارد قانونی رعایت می‌شود و نه البته صدای کسی از این قانون‌شکنی در‌می‌آید، چراکه اجحاف متوجه موجوداتی شده که حقوقشان خریداری ندارد.

هواداران حقوق جانوران بر این باورند که ایجاد درد و رنج برای جانوران نادرست است و خصوصاً اینکه نباید برای توسعه زندگی انسان‌ها به محیط زندگی آنان تجاوز شود. آن‌ها معتقدند که جانوران دارای حقوق قانونی و اخلاقی معینی هستند که شامل حق آسیب و آزار ندیدن نیز می‌گردد.

کشتن حیوانات ولگرد با ‌سلاح ازجمله موارد غیرقانونی است که هر از چند گاهی در دستور کار مدیران شهری قرار می‌گیرد و در تازه‌ترین موارد ازاین‌دست، در شهر کرماشان و مدتی پیشتر در شهر بوکان در شرق کوردستان شاهد کشتار بی‌رحمانه سگ‌های خیابانی بودیم که هم غیرقانونی است، هم به شیوه‌ای بی‌رحمانه انجام می‌شود.