ارابەهای مرگ و فاجعە زیست محیطی در کردستان تمامی ندارد

0
773

بە گزارش ژینگوان، معضل تصادفات روزانە در جادی مریوان، سنندج تمامی ندارد، برای چندمین بار در ماه گذشته ارابه های مرگ حادثه آفریدند، امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه تانکر حامل سوخت به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل آن در جاده سنندج به مریوان چپ کرد.

طبق گزارش روابط عمومی انجمن سبز چیا مشخص شد: که این تانکر حامل سوخت، از بندر امام عازم اقلیم کوردستان بوده که در محدوده نزدیک روستای نگل، حدود ساعت 11 دچار سانحه شده و چپ کرده است. طبق گفتگویی که با شاهدان در محل داشتیم، سوخت این تانکر بنزین و وزن آن حدود 23 تن تخمین شده که حدود ده تن آن خارج شده و در طول تقریبی 300 متر بر روی جاده و حریم آن پخش شده است و شرایط فعلا تحت کنترل نهادهای مسئول است.

این تانکر دچار شکستی یا ترکیدگی نشده و تنها از درپوش بالایی آن سوخت خارج شده است.

انجمن سبز چیا مریوان ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به تردد ارابه های مرگ در جاده های نامناسب کوردستان، امید است که در این حادثه با احتیاط و رعایت اصول ایمنی از وقوع هر فاجعه انسانی و زیست محیطی بیشتر از این جلوگیری شود و مردم و مسئولین در فکر چاره ای اساسی برای حل این مشکل باشند، و در این مورد هم اقدامات لازم جهت جلوگیری از نشت سوخت و جلوگیری از فاجعه انجام گردد.

سالانه در جاده مریوان و سنندج همشهریان مریوانی بخاطر جاده های نامناسب و پیچ در پیچ و همچنین بخاطر عبور تانکر های حمل سوخت عراقی فاقد بیمه به کام مرگ می روند.

photo_2017-01-13_02-42-14(1)

photo_2017-01-24_13-52-28

photo_2017-01-13_02-42-29