نامەی ناڕەزایەتی نۆ چالاکوانی مەدەنی مەریوان بۆ فەرمانداریی سەبارەت به کوژرانی گەنجێکی مەریوانی و کاسبکارانی سنوورەکانی مەریوان

0
533

له سەرلەبەیانی شەممه ۲۲ی رەشەمەدا، نۆ چالاکوانی مەریوانی بۆ دەربڕینی ناڕەزایەتی له بەردەوام بوونی کوژرانی کۆڵبەران و کاسبکارانی سنووری مەریوان، لەگەڵ جێگری سیاسی فەرماندار و بەرپەرسی هێزی ئینتیزامی ئەم شاره دیداریان کرد.

لەم چاوپێکەوتنەدا چالاکوانان پاش دەڕبڕینی ناڕەزایی و نیگەرانی خۆیان، داوایان له فەرمانداریی مەریوان کرد به جەختەوه بەدواداچوون بکات بۆ ئەم رووداوه دڵتەزێنانه.
(*وێنەی دەقی نامە و واژۆی نۆ چالاکوانی مەریوانی لەخوارەوە ببینه)

22-12-1394
به نام خدا
فرمانداری محترم شهرستان مریوان
سلام علیکم

احتراما به اطلاع می رسانیم اینجانبان امضاکنندگان ذیل پیرامون کشته شدن آقای مادح پرتوی،شهروند مریوان، مراتب اعتراض خود را به عرض جنابعالی می رسانیم و جهت پیگیری و موضع گیری جنابعالی به عنوان فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان لازم می دانیم موارد ذیل را یادآوری نمائیم:
1-. تیراندازی خودسرانه نیروی انتظامی و گرفتن جان انسان های بی گناه از جمله کول‌برها و کاسبکاران به پدیده ای عادی تبدیل شده که غیرقابل قبول می باشد.
2-. به نظر ما این نوع عملکرد نیروی انتظامی نه تنها امنیت را ایجاد نمی کند بلکه خود باعث ناامنی و نارضایتی عمومی در سطح جامعه می گردد.
3-. جنابعالی به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان مسئول هستید و در این مورد باید جوابگو باشید.
4-. ما خواهان پی‌گیری جدی پرونده آقای مادح پرتوی در مراجع حقوقی و قضائی می باشیم و خواهان شفافیت و اطلاع رسانی به افکار عمومی می باشیم.
5-. ما به شدت نگران تکرار رخدادهایی از این موارد هستیم. کما این که سابقا به کرات این حوادث ناگوار روی داده است.
6-. اینجانبان به عنوان فعالین جامعه مدنی و فرهنگی مریوان، خواهان ایفای نقش مسئولانه‌ی جنابعالی و نظارت بر اجرای قانون و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان می باشیم.

جمعی از فعالین مدنی مریوان

1-. ماموستا ابراهیم مردوخی
2-. امین عزیزی
3-. مظفر خسبی
4-. فاتح بادپروا
5-. علی دلاویز
6-. ناصح باخویشی
7-. امید رشیدی
8-. دانیال ایمانی
9-. کاوه شمس