احواز رتبه اول آلودگی هوا در جهان را دارد

0
597
A woman wearing a face mask walks in heavy smog in Haerbin, northeast China's Heilongjiang province, on October 21, 2013. Choking clouds of pollution blanketed Haerbin, a Chinese city famed for its annual ice festival on October 21, reports said, cutting visibility to 10 metres (33 feet) and underscoring the nation's environmental challenges. CHINA OUT AFP PHOTOSTR/AFP/Getty Images ORG XMIT:

بەگزارش ژینگوان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در تازەتری اضهارات خود وضعیت آلودگی استان خوزستان را هشداردهنده خواند،بخش زیادی از تالاب‌های خوزستان خشک شده و به منشا ریزگرد و گرد و غبار تبدیل شده است.

به‌گزارش ایسنا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست در نشست روز چهارشنبه ۱۳ بهمن با تشکل‌های محیط زیستی خوزستان گفت: مشکلات محیط زیستی در خوزستان موجب شده که هم از لحاظ کلانشهرها در کشور و هم از لحاظ ریزگردها در جهان رتبه اول آلودگی هوا را داشته باشیم.

او افزود رودخانه کارون به علت سرازیر شدن زهکش‌های کشاورزی، فاضلاب شهری و در برخی مواقع پساب‌های صنعتی بسیار آلوده شده و به علت برداشت‌های بی‌رویه از تالاب‌ها بخش زیادی از تالاب‌های خوزستان خشک شده و به منشا ریزگرد و گرد و غبار تبدیل شده است.

لاهیجان‌زاده همچنین اشاره کرد که خوزستان با ۱۰ تا ۱۵ مورد مسئله محیط زیستی مواجه است و همین مسائل به‌ویژه ریزگردها موجب شده‌اند تا در سال گذشته استانی که زمانی مهاجرپذیر بود رتبه اول مهاجرت را در کشور داشته باشد.

زیاد شودن پدیدە آلودگی شدید و طوفان گرد و غبارها هوای بیشتر شهرهای اهواز به ویژه خوزستان موضوع تازه‌ای نیست و بارها شهروندان را به تظاهرات و اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کشانده است.