تجمع اعتراضى فعالان محيط زيست احوازى

0
824

امروز جمعه ١٥ بهمن ماه ١٣٩٥ فعالان فرهنگى و محيط زيست احوازى ، ساعت 2:30 ظهر جنب كتابخانه مركزى كيانپارس شهر احواز، در اعتراض به بى اعتنائى نظام ايران به مسئله آلودگى محيط زيست تجمع كردند.

اين تجمع اعتراضى بدليل منع فعالان احوازى از ملاقات با گرى لويس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران كه ديروز در احواز در همايشى به مناسبت روز جهانى تالابها شركت كرده بود، مى باشد.

این همایش با حضور ابتكار رئیس سازمان محیط زیست، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران، سفیران کشورهای آلمان، استرالیا، نروژ، عراق و افغانستان و معاونان محیط طبیعی و محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و رییس کمیسیون محیط زیست مجلس ايران برگزار شد.

بعد از اتمام همايش فعالان محيط زيست سعى كردند كه با نماينده سازمان ملل متحد ديدار داشته باشند اما موفق نشدند و با خبر شدند هيّئت مزبور به هور فلاحيه(شادگان) رفتند كه در اين ميان تجمع اعتراضى در آن منطقه برپا كردند.

امروز 15/11/1395 نيز جنب كتابخانه مركزى كيانپارس در اعتراض به سياستهاى ايران از جمله ساختن سدهاى متعدد وخشكاندن تالابها و انحراف مسير آب رودخانه ها به فلات مركزى ايران كه منجر به آلودگى محيط زيست و انتشار بيماريهاى سرطانى شده است تجمع اعتراضى برپا كردند و با در دست داشتن پلاكردها سياست نظام و بى اعتنائي مسؤلين در مورد پديده ريزگردها و خشكاندن رودخانه ها و تالابها را محكوم كردند.

This slideshow requires JavaScript.