انجمن سبز چیا: غفلت نماینده مریوان در رابطه با ساخت پالایشگاه غبرقابل قبول است

0
1127

ژینگوان بە نقل از چیا: نامە انجمن سبز چیا رو بە مردم مریوان و دوستداران طبیعت و فعالین فرهنگی در کردستان .

مردم آگاه مریوان، دوستداران طبیعت و فعالین عرصه های مختلف فرهنگی-اجتماعی

همانگونه که پیشتر نیز طی بیانه ای از سوی انجمن سبز چیا اعلام شده است تالاب زریبار در شهرستان مریوان بارها مورد تهدید و طمع ندانم کاری های سود پرستان قرار گرفته است و هر روز زخمی جدید بر پیکره آن وارد می آید و دیگر توان روبرو شدن با معضلی به‌غایت بزرگ‌تر را ندارد. ارگان ها و ادارات مسئول به جای حفاظت و پیگیری جهت اعلام ثبت نهایی تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر، اخیرا در اعلام رسمی و مصاحبه با رسانه ها، وعده احداث مینی پالایشگاه نفتی را در فاصله کمتر از دو کیلومتری پناهگاه حیات وحش زریبار(دشت بیلو) را می دهند.

مساله ای که بسیار پریشان کننده است عدم اهتمام جدی آقای منصور مرادی به عنوان نماینده شهرستان های مریوان و سروآباد در این زمینه می باشد. ایشان به عنوان مدافع ارزش ها و سرمایه های این مرز و بوم وظیفه دارند تا صراحتا در این زمینه بسیار حیاتی و جدی اعلام نظر نموده و جهت حفظ زریبار به عنوان مهمترین شاخصه شهر مریوان از هیچ اقدامی فروگذار نباشند اما آنچه تاکنون به روشنی از ایشان قابل درک است عدم دفاع و عدم پیگیری جدی و بازدارنده بر اساس مبانی اصولی حفظ سرزمین است.

اقدام غیر قانونی افراد و شرکت هایی جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بیش از هر کسی باید ایشان و هیات مشاورشان را بر می آشفت و ما نیز به عنوان انجمن سبز چیا، به هیچ وجه اجرای چنین پروژه های ویرانگر را بر نتابیده و اجازه نخواهیم داد زریبار، که دنیا آرزوی دیدن آن را دارد از ما منع شود. ما نخواهیم توانست زخم عمیق پالایشگاه نفتی بر پیکره زریبار را نظاره گر بوده و ساکت بمانیم.

بدینوسیله نیز به اقای منصور مرادی خاصتا و جهت تنویر افکار عمومی اعلام می داریم که هر گونه عواقب ویرانگر احداث این مینی پالایشگاه را از چشم نماینده دیده و اقدام برای آن را به خاطر سهل انگاری و عدم پیگیری و مخالفت جدی ایشان دانسته و خواهشمندیم در برابر این بلای خانمانسوز همراه و همگام با مردم و متخصصین امر منافع مردم و این جغرافیا را بر هر منفعتی دیگر ارجحیت داده و تمام و کمال وقت خود تا رسیدن به انجام لغو پالایشگاه به همت گمارند چرا که تیغ تاریخ بسیار برنده تر از حال ما و اعمال ما را به محاکمه خواهد کشاند.

(شایان ذکر است که که این انجمن به همین منظور پیشتر از طریق نامه رسمی درخواست نشست با آقای مرادی را داشته ، که متاسفانه تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده است.)

انجمن سبز چیا
19 اسفند ماه 1395

#نا بۆ پاڵاوگە