همایش حامیان محیط زیست با همکاری انجمن مردم نهاد حفاظت محیط زیست وڵات در بوکان برگزار شد

0
1278

بەگزارش ژینگوان، همایش حامیان محیط زیست، صبح روز چهارشنبە 18 اسفند ماه، در سالن اجتماعات سیمرغ بوکان و با دعوت از روستاهای اطراف بوکان با هدف تعامل و همگرایی هر چه بیشتر تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و همچنین افزایش آگاهی عموم از مشکلات و بحرانهای محیط زیستی، با همکاری وحضور فعال وچشمگیر انجمن مردم‌نهاد زیست محیطی وڵات(سمن)و همچنین با همکاری ومساعدت کانونن حیات وحش وآبزیان بوکان و گروه کوهنوردی هاوری برگزار‌ شد.

در این سمینار آقایان رحیم بدوی از اعضای ان جی اوی مدافعان محیط زیست بوکان،مهندس علی مرادی عضو هیئت موسس وعضو فعال در انجمن زیست محیطی ولات، دکتررحیمم عبدالکریمی معاون اداره محیط زیست بوکان، به ایراد سخنرانی درباب مشکلات و بحرانهای زیست محیطی بوکان و منطقه پرداختند.

شایان ذکر است، مهندس علی مرادی عضو انجمن زیست محیطی ولات در سخنان خود از وضعت فاجعه بار زیست محیطی و از تخریبات و ویرانیهای صورت گرفته در منطقه انتقاد کرد و سیرسعودی افزایش مجوز برای بهره برداری از معادن در منطقه که تخریب طبیعت و اکوسیستم منطقه را در برداشته است را غیرقابل بخشش و خیانتی بزرگ به مردم منطقه توصیف نمود.
در ادامه این سمینار “گروه سرود وڵات” کە وابسته به انجمن مردم نهاد ولات می باشد(همان گروه سرود کوه قره قا-ی سابق) با سرپرستی حسین گلۆڵانی و با شعری از “رفیقق سابیر”که برای شهیدان حلبچە سروده شده است،سرود کوردی زیبایی را تقدیم حضار نمودند.

لازم بە ذکر است،  که از همکاران و ان جی او های دیگر حاضر در این سمینارازجمله:مسئول کانون آبزیان و حیاط وحش بوکان و سرپرست گروه کوهنوردی و غارنوردی هاوری بوکان،هر کدام به نوبه خود به ایراد سخنانی در باب محیط زیست و معصلات آن پرداختند.

گفتنی است اداره محیط زیست ،تعدادی کبک و قفس و دام کشف و ضبط شده از شکارچیان را که به اینن سمینار اورده بود،که بعد از پایان این سمینار کبک ها به دامان طبیعت بازگردانده و قفس ها و تورهای توقیفی را هم سوزاندند.

This slideshow requires JavaScript.