ايران در آستانه نابودي : ​​​​​​​رئيس سازمان حفاظت محیط زیست هشدار داد

0
977

ژینگەوان: ​​​​​​​رئيس سازمان حفاظت محیط زیست ایران هشدار داد که ۷۰ درصد مشکلات کشور از آب است و بی‌توجهی به بحران آب می‌تواند ایران را نابود کند.

عیسی کلانتری، رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست، در نخستین نشست خبری‌اش که روز دوشنبه ۱۳ شهریور در تهران برگزار شد به مسائل و چالش‌های گوناگون زیست‌محیطی در ایران پرداخت و در عین حال بیش از هر چیز بر بحرانی بودن مسئله آب در ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور ایران گفت: «نباید مسایل کلی و مهم مانند آب را فدای مسایل جزیی مانند حفاظت از یوزپلنگ کرد.» اشاره او به انتقادهایی است که در آستانه روز ملی یوزپلنگ  به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی به او و سازمان حفاظت محیط زیست شده که چرا برای حفظ بقای یوزپلنگ‌های ایرانی نتوانسته‌اند کاری کنند.

کلانتری که سه هفته پیش کارش را به عنوان جانشین معصومه ابتکار آغاز کرده در نشست خبری خودش هشدار داد: ۷۰ درصد مشکلات کشور از آب است و اگر این روند ادامه یابد کشور با خطر خشکسالی و نابودی مواجه می‌شود.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری همچنین گفت که اگر مصرف آب در کشور کم نشود، تمدن هشت هزار ساله ایران نابود خواهد شد.

در حال حاضر با کاهش مداوم آب‌های زیرزمینی در ایران و گسترش خشکسالی، اهالی بسیاری از مناطق ایران محروم از آب آشامیدنی هستند. با کاهش آب رودخانه‌ها و آلودگی آنها در برخی مناطق، از سطح زمین‌های کشاورزی نیز کاسته شده و بحران معیشتی پدید آمده است. در مواردی درگیری میان خود مردم یا میان آنان وماموران پلیس بر سر آب رخ داده است.