تهدید، بی حرمتی، بازداشت و احضار یک زن فعال مدنی در شهرستان سقز از سوی نیروهای اطلاعات

0
1092

هاوار: بنا به گزارش هاوار به نقل از سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، طی چند روز گذشته، نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان سقز، با یورش به منزل شخصی یکی از زنان فعال حقوق مدنی در این شهرستان بنام فاطمه (فرزانه) الماسی معروف به “کالی” یورش برده اند.

طی این یورش دسته جمعی مامورین وزارت اطلاعات، ضمن هتک حرمت به این فعال مدنی و خانواده اش، لب تاب و گوشی و وسایل شخص وی را نیز با خود برده اند. در ضمن خود وی نیز از سوی ماموران بازداشت شده است.

فاطمه الماسی یکی از فعالین مدنی شهرستان سقز میباشد که قبلا نیز چندین بار در سالهای 81،85 و 89 توسط اداره اطلاعات  به دلایل واهی بازداشت گردیده است .

وی این بار نیز بازداشت و به مدت 5 روز در اداره اطلاعات شهرستان سقز زندانی گردیده است .سپس با قرار وثیقه 250 ملیون تومانی به صورت موقت آزاد گردیده است .

این فعال مدنی کورد، روز یکشنبه 8 مردادماه 1396 خورشیدی، ساعت 10 صبح، از طریق تماس تلفنی از سوی اداره اطلاعات، مجددا احضار شده است.

نامبرده می بایست روز سه شنبه ساعت 9 صبح به اداره اطلاعات مراجعه نماید.

اکنون شمار زیادی از فعالین زن حقوق مدنی و سیاسی از قبیل فرزانه جلالی، سهیلا مینایی، شهلا محمدیانی، زینب جلالیان، اسماء پورسلیمی، هاجر پیری، منیژه فاتحی و … در زندان محبوس شده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here